گروه صنعت و معدن - تعدادی از نمایندگان مجلس از دولت خواستند توضیحات بیشتری درباره لغو ممنوعیت احداث صنایع ارائه دهد. دبیر مجمع نمایندگان تهران از برگزاری جلسه مشترک نمایندگان تهران با برخی از وزرا و نمایندگانی از دولت در شب گذشته خبر داد و گفت: موضوع این جلسه بررسی معضلات شهر تهران بود و نمایندگان دولت به بررسی مشکلات و بررسی پیشنهادهای نمایندگان مجلس پرداختند. پرویز سروری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحث لغو ممنوعیت احداث صنایع تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، گفت: این موضوع نیز در جلسه یکشنبه شب مطرح شد و قرار شد دولت توضیحات کامل‌تری را برای نمایندگان در جلسه بعدی ارائه دهد.

به گفته وی، در این لغو ممنوعیت شرایط و قیوداتی مطرح است که بنا شد، نمایندگان دولت در جلسه دیگری آن را برای نمایندگان توضیح دهند.

دنیای اقتصاد روز شنبه این هفته، گزارشی درباره لغو ممنوعیت احداث صنایع در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران منتشر کرد. در آن گزارش آمده بود پس از آن که ۴۰ سال این مصوبه به اجرا در آمده بود، دولت فعلی در سفری کوتاه به شهرستان دماوند، آن را لغو کرد. اما به سبب آن که در خلال تعطیلات اواخر هفته گذشته خبر فوق اعلام شد، مجالی برای اظهارنظر مخالفان و موافقان آن باقی نماند. اما هم‌اینک تعدادی از نمایندگان مجلس در کنار مقامات سازمان حفاظت محیط‌زیست، به انتقاد از این مصوبه دولت پرداخته‌اند. چرا که معتقدند وضعیت شهر تهران از نظر آلودگی و مشکلات جمعیتی و اقتصادی وخیم‌تر خواهد شد.