عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان پله‌برقی و آسانسور گفت: اگر از تولید داخلی این صنعت حمایت نشود و بر واردات محصولات خارجی و بی‌کیفیت اما ارزان این صنعت نظارتی اعمال نشود، صنعت تولید آسانسور و پله‌برقی در کشور در مدت کوتاهی از بین می‌رود.

علی‌محمد منصوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: ورود قطعات بی‌کیفیت‌ خارجی و مقررات محدود‌کننده موسسه استاندارد، ادامه فعالیت ۶۰ تا ۷۰ کارگاه تولیدی و امنیت شغلی حدود ۳‌هزار کادر شاغل در این صنف را تهدید می‌کند. منصوری گفت: در حال حاضر در ایران بیش از یکصد قطعه از انواع قطعات مورد نیاز آسانسور و پله‌برقی تولید می‌شود، تنها مورد

مشکل‌ ساز شده در صنعت آسانسور و پله‌برقی واردات ۴ قطعه حساس و موثر در ایمنی است. وی تاکید کرد: باید تدابیری اندیشید که این ۴ قطعه که باید با آرم استاندارد تولید و عرضه شود، یا در داخل کشور تولید شود یا واردات آن در قالب استانداردهای تایید شده بین‌المللی و ملی کشور انجام شود. عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان پله‌برقی و آسانسور گفت: به خاطر نبود آزمایشگاهی مناسب برای تست این قطعات و با وجود تولید با کیفیت این قطعات در داخل کشور، مصرف‌کنندگان، نوع خارجی را ترجیح می‌دهند.