با توجه به مبهم بودن چگونگی تامین منابع موردنیاز برای اعطای تسهیلات ۲۰۰‌میلیارد تومانی به طرح‌های سیمانی ناتمام، نامه‌ای برای تعیین چگونگی تامین این تسهیلات به بانک مرکزی ارائه شد. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موافقت رییس‌جمهور با پرداخت ۲۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات به ۲۴واحد سیمانی نیمه تمام اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از این واحد‌ها موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

وی ادامه داد: در مصوبه، بودجه ویژه ریاست‌جمهوری به عنوان محل تامین این منابع مالی مشخص شده که این مساله برای بانک‌ها مبهم بوده و اعلام کرده‌اند که بودجه‌ای در این خصوص در اختیارشان قرار نگرفته است. او از ارسال نامه‌ای از سوی وزارت صنایع و معادن به ابراهیم شیبانی، رییس کل بانک مرکزی، خبر داد و گفت: مسوولان وزارت صنایع در این نامه خواستار تعیین محل تامین منابع مالی موردنیاز برای صنعت سیمان شده‌اند که هنوز پاسخی در این زمینه داده نشده است.

وی افزود: در صورتی که قرار باشد تسهیلات موردنیاز طرح‌های نیمه تمام سیمانی از محل منابع بانکی در اختیار این واحد‌ها قرار گیرد، چنین منابعی در اختیار بانک‌ها نیست و در صورتی که قرار باشد از محل بودجه ویژه ریاست‌جمهوری تامین شود، این موضوع باید برای بانک‌ها مشخص و تعریف شود.

پورخلیل، همچنین با اشاره به مطرح شدن بحث خروج سیمان از سبد حمایتی دولت گفت: وزارت صنایع و معادن خواستار مطرح شدن و بررسی این موضوع در هیات دولت است که پیشنهاد مربوط به آن به زودی ارائه خواهد شد.