گروه صنعت و معدن- قرارداد طرح ۸۰۰هزار تنی فولاد اردکان روز گذشته به امضا رسید.

این طرح در برگیرنده واحدهای آهن اسفنجی، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم است و در مدت ۳۶ماه به بهره‌برداری می‌رسد. در مراسم امضای این قرارداد، که معاون وزیر صنایع و معادن و رییس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی نیز حضور داشت، مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع (کارفرما)، اظهار داشت: آهن اسفنجی این طرح با روش میدرکس و فولادسازی آن با سیستم قوس‌الکتریکی به اجرا درمی‌آید. احمد کیوان‌آرا، با بیان اینکه این طرح در اختیار یک کنسرسیوم ایرانی - خارجی است، گفت: شرکت‌های ایریتک و قائم‌رضا از ایران و شرکت ام‌.سی.‌سی (MCC) از چین به عنوان پیمانکار در این پروژه حضور دارند.

طرح فولاد اردکان در مجاورت کارخانه گندله‌سازی اردکان واقع شده و قرار است مواد اولیه خود (گندله) را از آن کارخانه تامین کند.

کیوان‌آرا، درباره ویژگی‌های طرح فوق اظهار داشت: دسترسی مناسب به همه نقاط کشور، دسترسی به تاسیسات زیربنایی و نیز انرژی، جزء ویژگی‌های فولاد اردکان محسوب می‌شود .

واحد احیای مستقیم این طرح توسط ایرتیک و ایراسکو اجرا می‌شود و واحد فولادسازی نیز با مشارکت ام.‌سی‌.سی، تی.دی.دی و جی.آر.آی (GRICO) به اجرا درمی‌آید.

پروژه فولاد اردکان در ۲۵کیلومتری جاده اردکان - نایین قرار گرفته است.