در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله اولویت به صنایع های‌تک داده شده است و باید میزان سرمایه‌گذاری در این بخش ۲۰ برابر شود.

محسن شاطرزاده، معاون امور اقتصادى و بین‌الملل وزیر صنایع و معادن، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: هم‌اکنون در برخی از صنایع های‌تک مانند نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی و ساخت پره‌های توربین گازی از دنیا عقب نیستیم و جزو کشورهای صاحب تکنولوژی به شمار می‌رویم، اما در برخی از صنایع نیز مانند IT هنوز فاصله زیادی با دنیا داریم و باید بیشتر در این بخش سرمایه‌گذاری شود. وی درباره توجه به صنایع کوچک و متوسط نیز گفت: پیش از این توجه به صنایع کوچک و متوسط کافی نبود، اما در دولت فعلی توجه ویژه‌ای به این صنایع شده است، در عین حال صنایع بزرگ نیز نباید فراموش شوند.

بهره‌برداری از ۳۷ طرح ملی صنعتی

معاون امور اقتصادی و بین‌الملل وزیر صنایع و معادن گفت: ۳۷ طرح ملی صنعتی بزرگ در هفته گرامیداشت صنعت و معدن به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر محسن شاطرزاده در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی ایلام به ایرنا افزود: این طرح‌های صنعتی در بخش‌های صنایع شیمیایی، معدنی، فولاد، آلومینیوم، غذایی، نساجی و خودرو است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها ۳۸هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی، ۳۳۵میلیون دلار ارزی و یک‌میلیارد و ۷۷۷میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

شاطرزاده اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های عظیم صنعتی زمینه اشتغال برای ۳هزار و ۵۰۰نفر ایجاد می‌شود.