در حالی که رییس اتحادیه فرآورده‌های لبنی ایران از عدم پرداخت بدهی دولت به کارخانه‌ها به دلیل تعیین قیمت دستوری خبر می‌دهد و در حالی که افزایش قیمت ۱۰درصدی این محصولات در سال ۱۳۸۶ با تردید دولت مواجه است، براساس گفته‌های امیر نعیمی، رییس اتحادیه، بررسی‌های کارشناسانه برای تعیین قیمت و پیشنهاد جدید در دستور کار است. امیر نعیمی‌تاکیده است:‌ البته پس از اعلام افزایش ۱۰‌درصدی قیمت لبنیات،‌ اتحادیه فرآورده‌های لبنی ایران در حال بررسی کارشناسی در مورد ‌قیمت تمام شده فرآورده‌های لبنی براساس هزینه‌های تولید است.

به گفته وی اتحادیه تاکنون پیشنهادی را به طوررسمی‌در مورد‌درصد افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی در سال ۸۶ ارائه نداده و به نظر می‌رسد پس از بررسی‌های کارشناسی، ‌پیشنهاد اتحادیه برای قیمت جدید فرآورده‌های لبنی در سال ۸۶ ارائه شود.

نعیمی ‌تعداد کارخانجات تولید کننده فرآورده‌های لبنی در کل کشور را حدود ۴۰۰ واحد اعلام کرد و گفت:‌ این کارخانجات با حدود ۶۰ تا ۷۰‌درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. وی با اشاره به بدهی کارخانجات تولید کننده فرآورده‌های لبنی، گفت: در راستای عدم تغییر افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی در سال ۸۵، کارخانجات تولیدکننده حدود ۵/۲ تا ۳‌میلیارد تومان بدهکار شدند و تاکنون هیچ پولی بابت بدهی آنان پرداخت نشده است. نعیمی‌ میزان تولید شیر را در کشور حدود هفت‌میلیون تن اعلام کرد.