به‌رغم نیاز مبرم تولید کنندگان داخلی به مواد اولیه پلی‌اتیلن اما شرکت پتروشیمی امیرکبیر، این مواد را با قیمتی بیش از فروش داخلی صادر می‌کند و مشخص نیست تولید کننده‌ای که ۳۰ سال سابقه کار دارد و مالیات و عوارض خود را پرداخت می‌کند تا کی باید منتظر تحویل مواد اولیه از یک مجتمع خصوصی باشد؟ علی‌اکبر رامین افشار، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پلاستیک ایران، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: عجیب است که مواد اولیه تولیدکنندگان پلاستیک را می‌توان به وفور از دلالان دریافت کرد، ولی برای یک تولیدکننده که از وزارتخانه مجوز دارد و لیست بیمه، مالیات، تجمیع عوارض و قبض برق چند میلیونی را ماهانه ارائه می‌دهد، حتی مواد مورد نیاز یک شیفت کاری به طور کامل تامین نمی‌شود.

وی افزود: باید دید که چه کسانی این مواد اولیه تولیدی را بدون هیچ حساب و کتابی به دست دلالان می‌رسانند، چراکه با ادامه این شرایط یک تولیدکننده واقعی محکوم به تعطیلی صنعت خود است و در واقع از همه جا رانده و از همه جا مانده است.

وی با اشاره به این که کار توزیع مواد اولیه لوله‌های پلی اتیلنی از شرکت بازرگانی پتروشیمی در اختیار پتروشیمی امیرکبیر گذاشته شده است، گفت: در حال حاضر ۴۵ روز است حواله خرید از پتروشیمی امیرکبیر دستمان مانده و موادی دریافت نکرده‌ایم و آخرین حواله خرید هم از پتروشیمی اراک به ۳۰ اردیبهشت مربوط می‌شود و هنوز هیچ مواد اولیه‌ای دریافت نکرده‌ایم، یعنی تعهد برای تحویل مواد معنی و مفهومی ندارد. این در حالی است که قیمت این مواد در بازار آزاد به ۱۶۵۰ تومان نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تنها انتظار داریم مواد اولیه در اختیار ما قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شروع به فعالیت یک کارخانه تولیدی با هزینه همراه است و این هزینه باید به طریقی پوشش داده شود.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پلاستیک ایران یادآور شد: اکثر مواد وارداتی تولید ما از کره هستند و کیفیت خوبی نیز دارند. موادی هم که از کشورهای اروپایی و عربستان وارد می‌شد، کیفیت و استاندارد بالایی داشتند، اما در حال حاضر دیگر وارد نمی‌شود.