به دلیل پیچیده‌ترشدن روزافزون صنایع، بیش از گذشته به سازمان‌های توسعه‌ای در کشور نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، دکتر داوود مسگریان حقیقی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در مراسم چهلمین سالگرد فعالیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با بیان این مطلب افزود: زمان بحث آزادسازی، فرهنگ کشور با نحوه فروش سازمان‌ها آشنایی نداشت و سازمان گسترش توانست این فرهنگ را ایجاد کند، به طوری که در بحث توسعه بخش خصوصی، سازمان فعالیت جدی دارد و مشکل آن نیز وجود قوانین محدودکننده است. وی خاطرنشان کرد: در این میان انعطاف‌پذیری و سرعت تغییر و تطبیق با شرایط زمان از ویژگی‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع است؛ بنابراین باید از نگاه دولتی به این سازمان خودداری کرد. در جلسات متعدد اعلام کردم که اگر این شرکت‌ها دولتی باشند، نابود می‌شوند و باید خصوصی بمانند.

او با اشاره به اینکه با برخورداری از اختیارات قانونی، سازمان گسترش می‌توانست برای برخی منابع مالی طرح‌های خود برنامه‌ریزی کند، افزود: متاسفانه در اولین قانون بودجه کشور برخی قوانین بر اثر بدبینی‌ها اصلاح شد؛ ولی پس از انقلاب انعطاف پذیری به کمک سازمان آمد.

حقیقی تصریح کرد: اولین سرمایه‌گذاری‌های بنیادین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روی آلومینیوم اراک، ماشین‌سازی تبریز و ماشین‌سازی اراک بوده است و ظرف ۱۰ سال اول فعالیت خود روی صنایع اراک، تبریز، رشت، اهواز، کرمان و تبریز سرمایه‌گذاری کرد.