رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: با بهره‌برداری از ۳۰شهرک صنعتی جدید در کشور امسال زمینه ‌اشتغال ۴۰هزار نفر فراهم می‌شود.

دکترمحمدرضا نوتاش در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در حال حاضر از ۷۵۰شهرک و ناحیه صنعتی مصوب ۵۵۰واحد به‌بهره‌برداری رسیده که با ایجاد این شهرک‌ها، حدود ۱۶هزار واحد تولیدی و کارخانه فعال شده است. وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحدها تاکنون زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰هزار نفر فراهم شده است. وی با بیان اینکه بر اساس اهداف تعیین‌شده تا پایان برنامه چهارم توسعه باید در تمامی شهرستان‌های کشور شهرک صنعتی ایجاد شود گفت: در حال ‌حاضر کشور در این زمینه از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر است و تعداد شهر‌کها و نواحی صنعتی کشور تا پایان برنامه‌چهارم توسعه به یک‌هزار واحد افزایش خواهدیافت.

نوتاش با تاکید بر توسعه واحدهای صنعتی در مناطقی دورتر از مراکز استان‌ها گفت: واگذاری کارگاه‌های ساخته شده به متقاضیان در مناطق با فاصله از مراکز استان‌ها از جمله برنامه‌های حمایتی است.

وی گفت: هزار کارگاه ساخته شده در دو سال گذشته به متقاضیان در کشور واگذار شده است. رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بیش‌ از ۱۰۰میلیارد ریال امسال برای توسعه واحدهای صنعتی در مناطق محروم کشور اختصاص یافت.