رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: واحدهای بخش‌خصوصی تولید فولاد کشور در حال حاضر با ۳۰درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

تقی بهرامی نوشهر، روز شنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به فعالیت ۴۰واحد بخش‌خصوصی و دولتی تولید فولاد در کشور افزود: واحدهای بخش‌خصوصی تولید فولاد کشور در حال حاضر دومیلیون تن در سال فولاد تولید می‌کنند در حالی که ظرفیت تولید هفت‌میلیون تن فولاد را دارند.

وی میزان ظرفیت تولید فولاد توسط شرکت‌های بخش‌خصوصی در کشور را برابر میزان واردات این محصول اعلام و بیان کرد: پارسال هفت‌میلیون تن فولاد به کشور وارد شد که اغلب آنها فاقد کیفیت و استاندارد مطلوب بود. وی اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰میلیون تن فولاد در داخل کشور مصرف می‌شود که ۱۳میلیون تن آن امسال در مجتمع‌های تولید فولاد بخش دولتی و خصوصی تولید خواهد شد و مابقی نیاز نیز از خارج وارد خواهد شد.

بهرامی با انتقاد از نسبت دادن افزایش قیمت مسکن به گران‌شدن فولاد در کشور گفت: انجمن مهندسان و شرکت‌های تولید مسکن همواره این موضوع بی‌اساس را مطرح می‌کنند در حالی که بر اساس محاسبات مهندسی، فولاد تنها پنج‌درصد هزینه ساخت مسکن را به خود اختصاص می‌دهد و نوسان قیمت آن چندان تاثیری در قیمت مسکن نخواهد داشت. وی در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت محصولات فولادی در داخل کشور ناشی از افزایش جهانی قیمت مواد اولیه آن است و تولیدکنندگان نیز مجبور به افزایش قیمت محصولات خود شده‌اند.

وی نواقص قانون کار، نابسامانی مقررات اداری و قوانین دست وپاگیر تامین اجتماعی را مهم‌ترین عامل و مانع تولیدات بخش صنعت کشور ذکر کرد و افزود: متاسفانه قوانین و مقررات این سازمان‌ها وقتی به نفع دولت باشد، سریع و با اجبار اجرا می‌شود ولی وقتی به نفع تولیدکننده باشد فراموش شده و بایگانی می‌شود.