سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: تلاش می‌کنیم در طول ۵/۲ سال آینده شهرک‌های صنعتی را به مرحله‌ای برسانیم که قابلیت واگذاری زمین به بخش‌خصوصی را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر محرابیان گفت: برای انجام این کار ۴۶۰هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که این اعتبارات به صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که این امر رشد خوبی را در شهرک‌های صنعتی ایجاد خواهد کرد. وی اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۷۵۰ شهرک صنعتی مصوب داریم که ۲۵۶ شهرک در طول دو سال اخیر مصوب شده است. سرپرست وزارت صنایع و معادن، میزان ذخایر قطعی معادن کشور را ۵/۳۷میلیارد تن و میزان ذخایر احتمالی معادن را ۵۵میلیارد تن اعلام و تصریح کرد: در سال ۸۵، ۲۰۳میلیون تن از معادن کشور برداشت شد که این نشان می‌دهد که ما در عرصه برداشت از معادن کم کاری کرده و توسعه نداده‌ایم و جا برای کارهای بیشتر وجود دارد. محرابیان با بیان این که استان اردبیل برای توسعه معادن ظرفیت بالایی دارد گفت: متوسط کاری که در استان اردبیل در این زمینه شده در مقایسه با کشور پایین است. وی افزود: سهم استان اردبیل در بخش صنعت و معدن کشور یک درصد، بخش ایجاد اشتغال در صنعت و معدن یک درصد و سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش کمتر از یک درصد است و در صورتی که جوازهای صادر شده در بخش صنعت و معدن به بهره‌برداری برسد سهم استان اردبیل از بخش صنعت و معدن کشور به ۴/۲درصد خواهد رسید و فاصله استان با کشور ۴/۱درصد کاهش خواهد یافت.

سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: براساس جواز‌های صادر شده در استان اردبیل در سال ۸۵ نسبت به سال ۸۴، ۹۸درصد رشد داشته است و میزان سرمایه‌گذاری این جوازها ۲۰هزار میلیارد ریال است که با این میزان سرمایه‌گذاری میزان اشتغالزایی بخش صنعت در استان اردبیل به ۵/۲درصد خواهد رسید.