رییس جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معتقد است: گسترش شهرک‌های صنعتی به این معنی نیست که بیابانی را خط‌کشی کنیم و به بخش خصوصی بگوییم بیا و در اینجا فعالیت کن. بلکه تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در تمامی زیرساخت‌ها اعم از شبکه‌های فاضلاب، گاز، برق و غیره است تا یک صنعتگر تنها با استقرار کارخانه‌اش بی‌هیچ مشکلی بتواند به تولید بپردازد. امیررضا واعظ آشتیانی که از هفته گذشته با حکم رسمی سرپرست وزارت صنایع، به جای محمدرضا نوتاش ریاست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر عهده گرفته در گفت‌وگو با شبکه خبری برنا افزود: هم‌اکنون ۳میلیون بیکار در کشور وجود دارد که با گسترش شهرک‌های صنعتی می‌توان به ساماندهی و اشتغالزایی برای بخش مهمی از این جمعیت بیکار پرداخت.

معاون وزیر صنایع و معادن گفت: ۷۵درصد اشتغال در کشورهایی همچون ژاپن، کره و آلمان از طریق صنایع کوچک تامین می‌شود که نشان‌دهنده توان و پتانسیل این بخش از صنعت در اشتغالزایی است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مهندس امیررضا واعظ آشتیانی افزود: در کشور ما نیز تنها از طریق شهرک‌‌‌های صنعتی سالانه ۴۰هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود که با برنامه‌ریزی برای گسترش شهرک‌های صنعتی و افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش می‌توان سهم مهمی از اشتغالزایی کشور را از طریق شهرک‌های صنعتی تامین کرد.

واعظ آشتیانی با اشاره به وجود ۵۷۰شهرک صنعتی فعال و ۷۵۰شهرک صنعتی مصوب در کشور، گفت: بخشی از این شهرک‌ها، عمومی و بخشی نیز خاص هستند و از این تعداد ۶۰شهرک تخصصی در کشور فعالیت می‌کند.

واعظ آشتیانی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین موانع سرمایه‌گذاری در روند تولید صنعتی در ایران، اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف صنعتی کشور، به ویژه در بخش صنایع کوچک و متوسط، ابتدا باید موانع اصلی و کلیدی سرمایه‌گذاری در تولید را شناسایی و با اصلاح یا برطرف نمودن این موانع، بسترهای مناسب و کارآمد برای جلب سرمایه‌گذاری‌های مولد و تولیدی را فراهم کنیم و در همین راستا، انجام مطالعاتی از قبیل بررسی و شناسایی موانع سرمایه‌گذاری در تولید از اهمیت بسزایی برخوردار است.