خبرگزاری فارس- انجمن جهانی فولاد از تولید ۶/۸ میلیون تنی فولاد در ۷ ماه اول سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد تولید فولاد ایران در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته است. انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تولید فولاد ایران در ماه جولای(مصادف تیر و مرداد ۹۲) یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ میلادی ۱/۱۶ درصد رشد داشته است. بنابراین گزارش، تولید فولاد ایران در ۷ ماهه سال جاری میلادی ۸ میلیون و ۶۶۲ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸/۱درصدی داشته است.

به گزارش انجمن جهانی فولاد، در ۷ماه سال ۲۰۱۲ میزان تولید فولاد ایران ۸ میلیون و ۵۱۲ هزار تن بوده است. این درحالی است که میزان تولید فولاد در سال ۲۰۱۱ رقم ۷ میلیون و ۸۰۴ هزار تن است. در منطقه خاورمیانه ایران، قطر و عربستان سعودی کشورهای تولید کننده فولاد هستند که ایران بالاترین رتبه را در منطقه دارد.

بنابراین گزارش، تولید جهانی فولاد در بین ۶۴ کشور تولیدکننده در ماه جولای به ۱۳۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تن رسیده است، همچنین در ۷ ماه اول سال جاری میلادی میزان تولید به ۹۰۳ میلیون و ۸۴۳هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ درصدی داشته است.