ایسنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان تهران با بیان اینکه‌ تابستان امسال را با پیک ۸۵۰۰ مگاواتی برق پشت سر گذاشتیم گفت: نسبت به سال گذشته به خاطر گرمای زیاد و استمرار آن مصرف برق ۷ درصد رشد داشته است. سیدزمان حسینی با تاکید بر اینکه در ۲۰ سال گذشته دمای ۴۲ درجه در تهران بی‌سابقه بوده است، گفت: افزایش مصرف برق ناشی از گرمای زیاد هوا بوده است، اما توانستیم با تمهیداتی که در بخش تولید و انتقال و توزیع پیش‌بینی شده بود و نیز انجام پروژه‌های اولویت‌دار از عهده پیک مصرف برآییم.

وی افزود:‌ با وجود گرمای زیاد هوا و استمرار آن مشکلات کوچکی در حوزه استحفاظی ما به وجود آمد که آنها را برطرف کردیم و الان با توجه به خنک شدن هوا ۲۰۰۰ مگاوات از بار مصرف برق کاسته شده است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه حوزه استحفاظی این شرکت استان‌های تهران، البرز و قم است، گفت: در این حوزه‌ها برای تامین برق هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به پروژه‌های انتقال و دیسپچینگ که در دست برق منطقه‌ای است و به زودی افتتاح می‌شود، گفت: از مردم استان تهران بابت همکاری‌ای که در روزهای گرم تابستان در بخش مدیریت مصرف داشته‌اند، سپاسگزاریم و امیدواریم که این روال مدیریت مصرف را ادامه دهند و ما بتوانیم به نحو مطلوب برق را تامین کنیم.