خبرگزاری تسنیم- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد: در صنعت برق در بخش تولید و توزیع با چالشی مواجه نیستیم، ولی در حال حاضر در این صنعت بیش از همه صرفه‌جویی مردم به ویژه در کلان شهرها اولویت دارد. محمد بهزاد در مورد آخرین وضعیت تامین برق در اقصی نقاط کشور گفت:‌ تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور با نوبت‌بندی برق و قطعی‌های برنامه‌ریزی شده روبه‌رو نبوده‌ایم و توانستیم پیک مصرف را به بهترین صورت ممکن مدیریت کنیم.

وی افزود: ‌در برخی شهرها مردم در مصرف برق صرفه‌جویی‌هایی را اعمال کردند، اما در برخی دیگر از شهرها که بیشتر کلانشهرهای کشور جزو این گروه هستند ضرورت دارد بیش از پیش صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی شهروندان رعایت شود.

معاون وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل خاموشی‌های مقطعی در برخی نقاط کلانشهرهای کشور در نخستین ماه تابستان ۹۲ تصریح کرد: در تیر ماه در تولید و تامین برق با مشکلی مواجه نبوده‌ایم، اما احتمال دارد برخی قطعی‌‌های موردی و مقطعی در خطوط گسترده انتقال برق کلانشهرهای کشور ناشی از مسائل فنی رخ داده باشد که سریعا متخصصان در شرکت‌های توزیع برق نسبت به رفع آن اقدام کرده‌اند. این مقام مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر پایداری شبکه برق کشور در وضعیت تثبیت شده قرار دارد، گفت: هم اکنون تمامی نیروگاه‌های کشور در مدار تولید قرار دارند.