خبرگزاری تسنیم- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه (پایان سال ۹۴) دولت مکلف است حداقل ۵ هزارمگاوات با تبدیل واحدهای ساده نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی به تولید برق کشور اضافه کند. محمد بهزاد اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت نیروگاه‌های گازی کشور ۲۶ هزار مگاوات ساعت و ظرفیت نیروگاه‌های بخار ایران حدودا ۱۶ هزار مگاوات ساعت است. وی افزود: همچنین در حال حاضر ۱۶ هزار مگاوات ساعت ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور وجود دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه سهم نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در تولید برق ایران ۲۲ درصد است، گفت: هدف‌گذاری شده است که از ظرفیت ۲۶ هزار مگاواتی نیروگاه‌های گازی به جز ۶ هزار مگاواتی که نیروگاه‌های کوچک و قدیمی هستند، ۲۰ هزار مگاوات به سیکل ترکیبی تبدیل شود. بهزاد تبدیل این ظرفیت تولید برق کشور از سیکل ساده به سیکل ترکیبی را با سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر دانست و تصریح کرد: اگر یک‌هزار مگاوات نیروگاه بخار نصب کنیم، می‌توانیم این ۲۰ هزار مگاوات را به ۳۰ هزار مگاوات تبدیل کنیم که این هدف اصلی در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: در طول برنامه پنجم توسعه حداقل باید ۵ هزار مگاوات با تبدیل واحدهای ساده نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی به تولید برق کشور افزوده شود که این کار با سرمایه بخش دولتی امکان‌پذیر نیست. این مقام مسوول افزود: با مصوباتی که دولت و مجلس در اختیار وزارت نیرو قرار داده‌اند تاکنون مذاکراتی با بخش خصوصی در خصوص سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده که برخی از این مذاکرات به امضای تفاهم‌نامه رسیده است و در ادامه نیز مطمئنا این رویکرد در دولت آینده ادامه خواهد یافت.