ایسنا- وزیر صنعت،معدن و تجارت در برنامه‌های خود اعلام کرده است که قصد دارد سهم صادرات صنعتی را افزایش دهد که البته لازمه آن تثبیت شرایط و سیاست‌های ارزی است. طاهر شه‌حامد، مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات با تاکید بر اینکه‌ تغییر دیپلماسی خارجی اولین قدم برای توسعه صادرات کشور است، گفت: محمدرضا نعمت‌زاده در برنامه‌های خود اعلام کرده است که قصد دارد سهم صادرات صنعتی را افزایش دهد. امیدواریم در دوره جدید مشکلات ایجاد شده در بخش تجارت خارجی که بیشتر ناشی از شرایط سیاست خارجی است مرتفع شود. به گفته مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات، از دیگر مشکلات اقتصاد و تجارت خارجی نوسانات نرخ ارز است و تثبیت شرایط و سیاست‌های ارزی باید در جهت توسعه صادرات کشور انجام شود.

وی افزود: البته صندوق ضمانت صادرات ایران تاکنون خسارت‌های زیادی را متحمل شده تا صادرکنندگان و سیستم بانکی طرف حساب صندوق کمتر از این نوسانات متاثر شوند. شه‌حامد تقویت بنیه مالی صندوق را از الزامات اولیه توسعه فعالیت‌ها و گسترش چتر حمایتی از صادرات دانست و گفت: امیدواریم حل بحران نوسانات ارزی برای صادرکنندگان، توسعه بازارهای هدف، تلاش برای فعال سازی مجدد خطوط اعتبار خریدار، تلاش برای مجاب کردن سیستم بانکی برای تامین سرمایه در گردش صادرات از اولویت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات همچنین با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۹۲

سرمایه صندوق به ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافت، خاطرنشان کرد: حداقل نیاز صندوق ضمانت صادرات برای آنکه بتواند با رقبای خود در ترکیه و عربستان رقابت کند و تناسب علمی میان تعهدات سررسید نشده خود و میزان سرمایه پرداختی داشته باشد، تزریق ۵۰۰ میلیون دلار به این منابع صندوق است.