خبرگزاری تسنیم- نایب رییس خانه معدن با اشاره به اینکه فعلا فعالیت کارگروه معدن استان‌ها متوقف شده است، گفت: هم‌اکنون واحدهای تولیدی با ظرفیت اسمی ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند که با اعمال مشوق‌های صادراتی می‌توان این ظرفیت‌ها را به ۹۰ درصد رساند. محمدرضا بهرامن با مثبت ارزیابی کردن رفع ممنوعیت صادرات برخی از ردیف‌های کالایی با اشاره به اینکه تصمیمات جدید صادراتی شامل تمام کالاهای معدنی خواهد شد، اظهار کرد: به اعتقاد بنده بازارهای بین‌المللی نوعی بازار سرمایه برای کشور محسوب می‌شود که باید تا حد امکان سیاست‌های موثری برای از دست ندادن آنها و عرضه مستمر کالاها به کار گرفته شود.

نایب رییس خانه معدن با تاکید بر اینکه صادرات کالاها بازار را از انحصار خارج می‌کند، تصریح کرد: هم اکنون واحدهای تولیدی با ظرفیت اسمی ۵۰ درصد به فعالیت مشغول هستند که با اعمال مشوق‌های صادراتی می‌توان این ظرفیت‌ها را به ۹۰ درصد نیز رساند، البته لازمه افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی رفع نقدینگی و ارائه تسهیلات مناسب به آنها است که دولت جدید باید سیاست‌های مناسبی در این رابطه اتخاذ کند.

وی ضمن بیان اینکه با شروع کار دولت یازدهم، کارگروه‌ها و ستادهای دولت قبلی براساس مصوبه هیات دولت منحل شده‌اند، گفت: در این میان کارگروه معدن نیز که برای توسعه بخش معدن کشور ایجاد شده بود منحل شده است.