خانه ملت- رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت، شاه بیت اقتصاد کشور است، گفت: خواست ما از دولت ارائه یک برنامه شفاف برای حمایت از تولید است و منتظریم دولت برنامه‌های خود را در حوزه تولید در 100 روز مدیریت خود اعلام کند.
رضا رحمانی خواستار ارائه یک برنامه شفاف برای حمایت از تولید از سوی دولت در برنامه 100 روزه شد و تصریح کرد: روان شدن فضای کسب‌و‌کار، تسهیل شرایط تولیدکنندگان از مواردی است که منتظریم دولت در این راستا برنامه‌های خود را به طور شفاف اعلام کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون در این راستا اقدام خاصی مشاهده نکردیم و از دولت درخواست داریم به تولید و صنعت توجه ویژه‌ای داشته باشد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره سهم صنعت از صندوق توسعه ملی ادامه داد: اختصاص ۱۰ درصد از منابع این صندوق قانون است و برای امسال و سال ۹۳ نیز صدق می‌کند.
رحمانی با تاکید بر اینکه سهم صنعت از صندوق توسعه ملی بیش از ۱۰ درصد نمی‌شود، افزود: اگر همین میزان به صنعت اختصاص یابد، سهم خوبی است؛ اما باید توجه داشت که صندوق توسعه تنها یکی از منابع برای حمایت از تولید است و منابع دیگری باید برای این بخش در نظر گرفته شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم در توضیح مطلب فوق گفت: سهم تولید از بانک‌ها یکی دیگر از منابعی است که باید در اختیار تولید قرار گیرد، اما متاسفانه از این بخش منابعی در اختیار تولیدکننده قرار نمی‌گیرد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بازارهای مالی مانند بازار سرمایه، اوراق مشارکت و سهام سایر منابعی هستند که تولیدکنندگان می‌توانند، از آن استفاده کنند که در این راستا برنامه‌ریزی مفصلی باید صورت گیرد.