ایسنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به کسری تاریخی آبی و میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گفت: ۵۱ میلیمتر بارندگی داشتیم و حجم ذخایر سدها به ۴۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب کاهش دارد. خسرو ارتقایی با تاکید بر اینکه منابع آب در شرق استان محدودتر از غرب است گفت: براساس پیش بینی‌ها میزان بارش در استان تهران نرمال خواهد بود اما با توجه به خشکسالی‌ که در سال قبل داشتیم دچار کسری تاریخی منابع آب هستیم. ارتقایی در واکنش به سوالی در مورد نوع برخورد با شهرداری که گاه از آب تصفیه شده برای موارد غیر لازم استفاده می‌کند، تصریح کرد:‌ تاکید داریم که به هیچ عنوان نه تنها از آب تصفیه شده، بلکه از آب خامی که به تصفیه‌خانه می‌رود نیز نباید در بخش آبیاری استفاده شود.

وی در ادامه با تاکید بر صدور مجوز برای ۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز گفت: از ۱۰ هزار چاه غیر مجازی که در تهران وجود دارد به ۷۰۰ حلقه در یک سال و نیم گذشته مجوز داده شده است.

ارتقایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر انجام باروری ابرها برای ایجاد بارندگی، گفت: به خاطر کمبود اعتبار نتوانستیم امسال باروری ابر انجام دهیم.