شاتا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی و صنعتی بین انگلیس و جمهوری اسلامی ایران باید با شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعتی، معدنی وتجاری دو کشور انجام شود. محمد رضا نعمت‌زاده در دیدار با ۴ تن از اعضای هیات پارلمانی انگلیس افزود: ما به‌دنبال خصوصی‌سازی و ترغیب بخش خصوصی و خارجی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، معدنی و تجاری هستیم. وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب صنعتی و معدنی برای انجام سرمایه‌گذاری خارجی گفت: رتبه معدنی ما در دنیا « ۱۲» است و در این کشور پهناور ذخایر غنی معدنی خدادادی وجود دارد که مواد اولیه صنایع فولاد، مس، آلومینیوم، کروم، تیتانیوم، پتاس و سایر فلزات آهنی و غیر آهنی را به خوبی تامین می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تغییر شرایط داخلی و بین‌المللی، ایران علاقه‌مند به گسترش روابط با کشورهای اروپایی است. در این دیدار جک استراو نیزگفت: با انجام مذاکرات، امیدواریم شاهد گسترش روابط ایران با اروپا و به‌ویژه انگلیس باشیم.وی گفت: سطح مبادلات و روابط کشور می‌تواند افزایش یابد و بخش خصوصی دو کشور در این زمینه فعال‌تر شوند.

بر پایه این گزارش، در این دیدار آقایان «جک استراو» به‌عنوان وزیر اسبق امور خارجه انگلیس، رییس گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس با جمهوری اسلامی ایران، «لرد لامونت» نماینده مجلس اعیان و رئیس اتاق مشترک ایران و انگلیس، «بن والس» نماینده مجلس عوام وحزب محافظه‌کاران و «جرمی کوبین» نماینده مجلس اعیان انگلیس حضور داشتند.