گروه بنگاه‌ها- شرکت دخانیات با تولید خود، از خروج میلیاردها دلار جلوگیری کرده است و اشتغال برای هزاران نفر را فراهم آورده است. نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «ایلنا» ضمن انتقاد از سخنان اخیر رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در خصوص کیفیت پایین سیگارهای تولید داخل اظهار کرد: ضربه زدن به تولیدات داخلی در راستای اهداف بیگانگان است و وزیر صنعت، معدن و تجارت را برای اظهار نظر یکی از مدیران زیرمجموعه‌اش به کمیسیون فرا می‌خوانم.

قاضی‌پور تصریح کرد: شرکت دخانیات با تولید خود از خروج میلیاردها دلار سرمایه جلوگیری کرده است و اشتغال برای هزاران نفر را فراهم آورده است و رونق حمل و نقل و گردش مالی با اتکا به تولید داخل از اهداف این کمپانی است.

همچنین محسن بیگلری، عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد شدید از این اظهارات، گفت: عملکرد شرکت دخانیات در این دوره روند رو به رشد و بسیار خوبی را طی می‌کند و به‌خاطر این روند رو به پیشرفت نه‌تنها اعتراض معنایی ندارد، بلکه باید تقدیر و تشکر هم کرد، چراکه وضعیت کنونی و تولید این شرکت خیلی بهتر از سنوات گذشته بوده و حق است که بهتر از اینها مورد توجه قرار گیرد، چراکه کسانی که در این مجموعه زحمت می‌کشند نباید زیر سوال بروند. وی تاکید کرد: من به عنوان عضو کمیسیون صنایع لازم می‌دانم که بگویم وزیر صنعت، معدن و تجارت در این‌باره عکس‌العمل نشان داده و از این شرکت تولیدی و سایر شرکت‌های زیرمجموعه خود دفاع و حمایت کند و اجازه ندهد، با این اظهارنظرها روند تولید ملی دچار مشکل شده و قاچاق فضای جامعه را بگیرد. همچنین عبدالکریم رجبی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با انتقاد از این سخنان تاکید کرد: امروز باید نگرانی و دغدغه تمام مسوولان حمایت از تولید داخل باشد و تحت هر شرایطی از قاچاق جلوگیری کنیم. هدف این است که در همه محصولات باید به خودکفایی برسیم و کمتر وابسته باشیم چون واردات دخانی ضررش خیلی بیشتر از تولید داخل است. وی با بیان اینکه این گونه اظهارات آب ریختن در آسیاب قاچاقچیان سیگار است، تاکید کرد: شخص وزیر صنعت باید در این باره اظهار نظر صحیح و منطقی انجام دهند و حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی کنند تا گرایش به واردات و قاچاق کمتر شود. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات چندی پیش در سخنانی سیگارهای تولید داخل را بی‌کیفیت دانسته بود.