گروه بنگاه‌ها- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۳۱ هزار واحد صنعتی در کشور در حال بهره‌برداری است که برای ۶۵۱ هزار و ۹۱ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند. به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سیدمحمد علی سیدابریشمی در افتتاح ششمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان شهرک‌های صنعتی کشور در بندرعباس، با اشاره به اینکه در مجموع ۹۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مصوب شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب تعداد ۷۱۱ شهرک در حال بهره‌برداری است. وی تصریح کرد: مجموع مساحت این واحدهای صنعتی ۱۲۴ هزار هکتار است که میزان بهره‌برداری زمین صنعتی آن تنها ۱۶ هزار هکتار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی اظهار کرد: با رفع محدودیت‌های مالی و تسهیل موانع، تولید در جهت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی اقدام خواهد شد.

وی وظیفه ذاتی سازمان را ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی عنوان کرد و گفت: طی سال‌های گذشته منابع درآمدی کشور آنگونه که باید صرف تامین زیرساخت‌ها، رفع موانع سرمایه‌گذاری و تسهیل امور تولید نشده است.

سید ابریشمی اظهار کرد: برای تکمیل زیرساخت‌ها و استقرار واحدهای صنعتی از تمام ظرفیت‌ها و منابع موجود بهره خواهیم گرفت، تا بستر لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شود.

وی با بیان اینکه صنعتگران جزو سرمایه‌های ملی کشور به حساب می‌آیند، افزود: از جمله مشکلات صنعتگران مستقر در شهرک‌های صنعتی، عدم اجرای معافیت‌های مالیاتی برای برخی از واحدهای صنعتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط سخت مالیاتی بعضی از واحدهای صنعتی تصریح کرد: برداشت ممیز‌های مالیاتی به‌گونه‌‌ای است که به‌رغم ضوابط موجود برخی واحدهای صنعتی مشمول مالیات می‌شوند.

وی ضمن تشریح مشکلات صنعتگران و درخواست‌های آنها، تاکید کرد: با مطالعه دقیق مشکلات صنعتگران و رایزنی با دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان در تلاش هستیم مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از افتتاح بیش از ۱۵۴ طرح عمرانی و صنعتی در ایام دهه فجر با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۸۶۱ میلیارد ریالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور خبر داد.