خبرگزاری مهر- همزمان با اعلام تعرفه‌های جدید برق خانگی با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، شرایط پاداش مشترکان برق خانگی اعلام شد. محمدجواد شریفی، معاون هماهنگی و نظارت برخدمات مشترکان توانیر در تشریح جزئیات تشویقی تعرفه‌های برق در راستای مدیریت مصرف، گفت: با ابلاغ تعرفه جدید برق و بخشنامه‌های مرتبط، امکانات خوبی برای کاهش هزینه برق مصرفی مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی عرضه شده است.

معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکان توانیر با اشاره به اینکه با توجه به منحنی بار و میزان مصرف مشترکان در فصل گرم سال به ویژه تابستان، شاهد دو بازه زمانی پیک مصرف برق در کشور هستیم، تصریح کرد: منحنی بار و میزان مصرف به ویژه در ماه‌های تیر و مرداد نقش مهمی در تامین برق تمامی مشترکان برق دارد.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۱۴ بعدازظهر و ۱۹ عصر تا ۲۳ شب در استان‌های مختلف با افزایش دما در بین روز و روشن شدن چراغ‌های روشنایی در اماکن عمومی و منازل و بازار در اوایل شب بر شدت مصرف اضافه می‌شود، اظهار کرد: در این ساعات با افزایش شدید بار مصرفی مواجه هستیم و به تبع آن براساس مقررات متناسب با افزایش هزینه‌های تولید و سرمایه‌گذاری‌های اولیه، نرخ برق مصرفی در ساعات پیک بیشتر از ساعات عادی در نظر گرفته شده است.

به گفته شریفی، با اعمال سیاست‌های مدیریت‌بار و انتقال مصارف قابل انتقال به ساعت‌های کم‌باری و میان‌باری امکان تامین برق تمامی مشترکان و کاهش قیمت قبوض فراهم می‌شود.