انجمن سیمان خواستار افزایش ۱۷درصدی قیمت شد

گروه صنعت و معدن: انجمن سیمان روز گذشته در حالی خواستار افزایش ۱۷درصدی قیمت سیمان برای سال جاری شد که سال گذشته درخواست افزایش ۱۴ تا ۲۲ درصدی این انجمن برای افزایش قیمت سیمان با کشمکش بسیار مواجه شد به طوری که با وجود ابلاغ قیمت جدید از سوی این انجمن به تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابتدا از عرضه سیمان با قیمت جدید جلوگیری کرد، اقدامی که تنها ۳ ماه دوام آورد و پس از آن این وزارتخانه با افزایش قیمت سیمان براساس نوع و تیپ موافقت کرد. حال برای سال جاری و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید این انجمن خواستار اعلام قیمت جدید سیمان شده است. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد از هزینه‌های تولید سیمان افزایش یافته است، گفت: با توجه به این بخشنامه معاون اول درخواست افزایش قیمت خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده‌ایم.

عبدالرضا شیخان با بیان اینکه براساس بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور هر واحدی که متقاضی افزایش قیمت محصولات است باید مصوبه کارگروه تخصصی ستاد تنظیم بازار را اخذ کند، اظهار کرد: صنعت سیمان هم با توجه به این بخشنامه درخواست افزایش قیمت خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده است. وی با اعلام اینکه بعد از بررسی وزارت صنعت این درخواست در دستور کار کارگروه ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد، افزود: امیدوارم با مساعدت مسوولان و در نظر گرفتن شرایط صنعت سیمان این افزایش قیمت تصویب شود. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد از هزینه‌های تولید سیمان افزایش یافته و این موضوع در کنار افزایش نرخ دستمزد مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی به وجود آورده است. وی با تاکید براینکه ما برای حفظ موجودیت صنعت سیمان درخواست افزایش قیمت‌ها را داده‌ایم، تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر تن سیمان در درب کارخانه

۱۰۰ هزار تومان است که ما پیشنهاد کردیم ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده و به رقم ۱۱۷ هزار تومان برسد. شیخان با اشاره به اینکه این میزان افزایش، تاثیر یک درصدی را بر قیمت ساخت‌و‌ساز خواهد داشت، گفت: در هر متر مربع ساختمان حداکثر ۱۵۰ کیلوگرم سیمان استفاده می‌شود که این موضوع نشان از آن دارد که تاثیر ۱۷ درصدی قیمت این سیمان تاثیرات چندانی بر قیمت ساخت‌و‌سازها نخواهد گذاشت.