ایسنا: سازمان ملی استاندارد قرار است به زودی گزارش تفکیک شده خود را درباره بازرسی از بنزین‌های موجود در سطح کشور اعلام کند. نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد درباره وضعیت بنزین‌های بررسی شده، می‌گوید: به‌طور کلی مشکل زیادی در مورد کیفیت بنزین نداشتیم و باید منتظر گزارش‌های تفکیک شده باشیم. وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از بنزین بررسی شده دارای مشکل بوده است، اظهار کرد: متاسفانه درصد دقیق آن را در حال حاضر نداریم، اما در مجموع در بنزین دچار مشکل زیادی نبوده و زیاد نگران کیفیت بنزین نیستیم.


پیروزبخت گفت: با توجه به اینکه بازرسی اولیه صرفا از بنزین توزیع شده در جایگاه‌ها انجام شده است، نمی‌توانیم به تفکیک مشخص کنیم که بنزین هر جایگاه متعلق به کدام پالایشگاه یا بنزین وارداتی بوده است، بنابراین باید منتظر ماند تا در آینده نزدیک گزارش تفکیک شده توسط سازمان ملی استاندارد ارائه شود.


بر اساس این گزارش، در نخستین ماه از سال جاری، رئیس سازمان ملی استاندارد یکی از موارد مطرح شده در شورای عالی استاندارد را چگونگی نظارت بر کیفیت بنزین توزیع شده در سطح کشور عنوان کرده و گفته بود که موضوع بنزین در جلسه‌ شورای عالی استاندارد در اواخر سال گذشته مطرح شد و با توجه به کمبود وقت جلسه و زیاد بودن تعداد مباحث مطرح شده درباره بنزین تصمیم‌گیری نشد، اما مباحث مربوط به این حوزه به کارگروهی تبدیل شد که اولین جلسه‌ آن در دومین ماه از سال ۱۳۹۴ برگزار شد.


وی این را هم گفته بود که اولین گزارش درباره کیفیت بنزین در اردیبهشت سال 1394 ارائه خواهد شد که تاکنون منتشر نشده است. در همین مدت سازمان ملی استاندارد، بازرسی‌هایی را از بنزین‌های توزیع شده در سطح جایگاه‌های سوخت انجام داده و گزارش‌های اولیه‌ای را نیز کسب کرد، تا اینکه پیروز بخت به تازگی اعلام کرد که مسوولیت نظارت بر کیفیت بنزین به عهده سازمان ملی استاندارد گذاشته شده است.