ایسنا: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی با بیان اینکه اصولا شهرک صنعتی تعطیل نداریم، از در نظر گرفتن تخفیف و تسهیلات مناسب برای توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم خبر داد.


فرشاد مقیمی، با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی محدوده‌ای صنعتی است که تعدادی صنعتگر در آن در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 754 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 159 مورد در مرحله‌ای است که سرمایه‌گذار در آن در حال فعالیت بوده و هنوز به مرحله‌ بهره‌برداری نرسیده است.


مقیمی با بیان اینکه افراد مختلف در این مناطق نیاز به اشتغال دارند، گفت: در این شهرک‌ها سعی می‌کنیم شرایط را مساعد‌تر کنیم. به‌طور مثال، برای ایجاد زیرساخت در شهرک‌های مناطق محروم تا ۵۰ درصد تخفیف برای زمین‌ها در نظر گرفته شده است.وی افزود: از سوی دیگر در پایان سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد علاوه بر این تخفیف‌ها، برای مناطق کمتر توسعه‌یافته ۱۰ درصد و مناطق توسعه‌یافته به جز تهران ۵ درصد تخفیف داده شود. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی با بیان اینکه در بازپرداخت تسهیلات این نواحی نیز یک‌سال تنفس ایجاد کرده‌ایم، اظهار کرد: سعی می‌کنیم به جای آنکه منابع مالی سرمایه‌گذار صرف پرداخت ما شود در زمینه‌ توسعه ناحیه صنعتی هزینه شود. به گفته مقیمی علاوه بر این تسهیلات، هر فردی که بتواند پیش از موعد واحد خود را به بهره‌برداری برساند تعدادی از سفته‌های باقی‌مانده‌اش را نیز پس خواهد گرفت.