سه کتاب ادبی نوشته حمیدرضازمانی همزمان به بازار آمد. این کتاب‌ها که با عناوین «توانمندی ناتوان»، «چهره در زنگار»، «فردای بهتر از دیروز» روانه بازار شده است به ترتیب مجموعه‌ای از خاطرات و تجربه‌های زندگی، شعر و داستان‌های حمید زمانی را دربرمی‌گیرد.
توانمندان ناتوان

کتاب «توانمندان ناتوان» شامل ۲۰ داستان کوتاه است که بیانگر برخی از رخدادهای واقعی بوده و بیشتر آنها درباره نحوه‌ زندگی و همچنین مبارزه‌ اقشار محروم جامعه با واقعیت فقر است. لزوما علت واقعی بودن آنها به‌دلیل نوع کار اجتماعی نویسنده (گردآورنده) کتاب بوده که طی سالیان اخیر و به‌طور مستقیم با این قشر از جامعه ارتباطی تنگاتنگ را داشته است. در پشت جلد کتاب نیز اشاره شده، منظور از کلام یا نام کتاب تحت عنوان توانمندان ناتوان، صرفا آن دو گروه از اقلیتی در جامعه است که یکی توان کمک اجتماعی یا اقتصادی به اقشار محروم جامعه را داشته، ولی به دلایل مختلف از جمله وجود خودبینی، کبر یا عدم درک واقعیات ملموس اجتماعی، خود را از آحاد مردم دور نگاه می‌دارد. اما گروه دیگر با وجود محدودیت‌های گوناگونی که در پیرامونشان است؛ ولی همواره خود را ملزم به حمایت از محرومان جامعه و خصوصا قشر جوان آن می‌دانند. از این کتاب استقبال خوبی شده و اخیرا چاپ سوم آن منتشر شده است.

«فردای برتر از دیروز»

این کتاب هم شامل ۲۳ داستان کوتاه در ۲۵۶ صفحه است، بیشتر با برداشت نویسنده از برخی از رخدادهای واقعی درون زندگی بعضی از اشخاص مختلف در جامعه به رشته تحریر در آمده است. در این کتاب چیدمان مطالب به نحوی انجام شده که رخدادی منجر به شکست شخص، در کنار رخدادی منتهی به پیروزی فرد دیگر قرار گیرد. همچنین در طول نگارش همواره کوشش شده تا برخی افراد از تجربیات گذشته خود بتوانند پندهای ارزشمندی کسب کرده و به کمک آنها آینده‌ای درخشان را برای خود پدید آورند. بنابراین در قسمتی از پیشگفتار و همچنین در پشت جلد کتاب به این مطلب کوتاه و در همین حال با مفهومی کاملا گویا اشاره شده است: طبق نظر بیشتر استادان جامعه‌شناس، یکی از زیباترین و شاید زیباترین مفهوم کلام در هر زبان و با فرهنگ خاص خودش، واژه پر ارزش امید است؛ زیرا این امید است که با آینده انسان‌ها پیوندی تنگاتنگ دارد.

چهره در زنگار

کتاب چهره در زنگار مجموعه‌ای از شعرهای سپید و نیمایی شاعر را در بر می‌گیرد که شامل 44 شعر است و روی مفاهیم اجتماعی تاکید شده است. به گفته شاعر 35 قطعه این کتاب با برداشت روابط بین مردم در اجتماع سروده شده‌اند و 6 قطعه با برداشت از طبیعت و به تعبیری روند زندگی غیر انسانی را در طبیعت با نوع زندگی برخی از انسان‌ها در جامعه مقایسه کرده و سه شعر بلند کتاب هم تاریخ نگاری شاعر هستند که با برداشت از تاریخ سروده شده‌اند. ضمن آنکه در این قسمت از کتاب تا حدودی تجزیه و تحلیل همان دوره تاریخی مربوط صورت پذیرفته و در ادامه نیز به معرفی برخی از دلاوران بزرگ ایران زمین نظیر بابک خرم دین پرداخته است. این کتاب هم اخیرا به چاپ سوم رسیده است. همچنین کلیه‌ اشعار این مجموعه به‌صورت سی‌دی و با دکلمه شاعر هم همراه کتاب منتشر شده است. هر سه کتاب با قیمت 15000 تومان توسط انتشارات آمه (سبران) منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.