سمفونی کنسرت‌ها در روزهای آخر پاییز

دنیای اقتصاد: پایان محرم و صفر مصادف شده است با روزهای واپسین پاییز در سال ۹۵. پاییز امسال که می‌توان گفت مقدمه ورود گروه‌های موسیقی به بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی کشور یعنی جشنواره موسیقی فجر است، تب و تاب کم‌نظیری دارد. از یکسو کیهان کلهر که پیش از این گفته بود دیگر در ایران کنسرتی برگزار نخواهد کرد، ‌مجموعه «پردگیان باغ سکوت» را در تهران و شهرستان‌ها روی صحنه برده و این اجرا همچنان نیز ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر چهره‌های بزرگ و مطرح موسیقی ایران نیز در روزهای آخر آذرماه روی صحنه می‌روند تا بازار موسیقی در آستانه فصل سرد، گرم و تپنده باشد.امسال سی‌و‌دومین جشنواره موسیقی فجر نیز به مناسبت ایام فاطمیه یک ماه زودتر از موعد هر ساله برگزار می‌شود تا به این ترتیب از ۲۲ دی تا اول بهمن شاهد برگزاری این رویداد هنری در سالن‌های موسیقی باشیم. پس فرصت کنسرت‌گذاران و خوانندگان برای روی صحنه بودن باز هم کمتر است و عجله‌شان قابل قبول‌تر. برای همین فشردگی برنامه‌ها، آذر و دی را به گرم‌ترین ایام برپایی کنسرت موسیقی در امسال تبدیل کرده است. به همین مناسبت، فهرستی از اجراهای دو ماه آینده هنرمندان موسیقی را گرد آورده‌ایم که از نظر شما می‌گذرد.

کنسرت‌های پاپ و راک

محمد علیزاده جمعه ۱۹ آذر، شنبه ۲۰ آذر و یکشنبه ۲۱ آذر هر روز در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ با قیمت بلیتی نسبتا مشابه دیگر خوانندگان پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت خواهد داشت. اولین آلبوم رسمی محمد علیزاده «همخونه» نام دارد که سال ۸۷ منتشر شد و آخرین آلبوم او «دلت با منه» بود که سال ۹۱ به بازار آمد. محمد علیزاده پارسال رکورددار برگزاری کنسرت در تهران بود و امسال هم در این عرصه پیشتاز است.

امید جهان روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ساعت ۲۰:۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۰ تا ۱۲۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود. او که در سال‌های ۸۳ و ۸۵ دو آلبوم «پسر جنوبی» و «پاپتی» را با مجوز وزارت ارشاد روانه بازار کرد در ادامه به‌دلیل پخش کلیپ‌هایش از شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع‌الفعالیت شد. امید جهان خرداد سال گذشته با آلبوم رسمی «وایسا تند نرو» بار دیگر از جمع خوانندگان زیرزمینی جدا شد و به مجوزداران پیوست. امید جهان فرزند محمود جهان خواننده صاحب‌سبک جنوبی است.سیامک عباسی روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت. این ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ قطعاتی چون «فرشته پاک»، «خوشبختیت آرزومه»، «وقتی دلت شکست»، «جوون‌تر که بودم» و «دچار» را منتشر کرده است. اولین آلبوم سیامک عباسی با عنوان «خوشبختیت آرزومه» ۱۷ شهریور ۹۵ به بازار آمد.

رستاک حلاج روز ۲۹ آذر در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان روی صحنه خواهد رفت. رستاک حلاج که با تک‌آهنگ‌هایی چون «ته‌سیگار»، «پاییز سال بعد»، «جوون‌مرگ» و... به موسیقی پاپ معرفی شد شهریور سال گذشته برای نخستین بار در تالار خلیج‌فارس تهران روی صحنه رفت. او همچنین اسفند ۹۴ نخستین آلبوم رسمی خود با نام «پاییز سال بعد» را روانه بازار کرد.حمید حامی در آخرین روزهای پاییز، ۲۹ و ۳۰ آذر برابر با شب یلدا در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. حامی پیش از این در مورد این کنسرت که عنوان آن «یلدای حامی» است، گفته بود: «ما نمی‌توانیم در محل اجرای برنامه خوراکی‌های شب یلدا پخش کنیم اما می‌توانیم حال و هوا و احساس شب یلدا را به مخاطبان انتقال دهیم. من قطعه‌ای به نام «شب یلدا» دارم که حتما آن شب اجرایش خواهم کرد.» قیمت بلیت کنسرت او که هر روز در یک نوبت در ساعت ۲۱:۳۰ اجرا خواهد شد از ۵۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

بنیامین بهادری روز یکشنبه پنجم دی در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۵ تا ۱۳۰ هزار تومان روی صحنه خواهد رفت. بنیامین بهادری همزمان با اکران فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور که نخستین تجربه سینمایی‌ این خواننده است، کنسرتی با حال و هوای این فیلم برگزار خواهد کرد. رضا صادقی روز چهارشنبه هشتم دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت. صادقی فروش بلیت کنسرت خود را به سایت «۸۴۲۰۰» سپرده است و بلیت آن در حال حاضر قابل دسترس نیست. به همین دلیل اطلاعاتی از تعداد سانس‌ها، ساعت اجرا و قیمت بلیت آن نیز مشاهده نمی‌شود.

فریدون آسرایی روز پنج‌شنبه نهم دی‌ماه در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۵ تا ۱۴۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود. خواننده قطعه معروف «گل هیاهو» (آهای خوشگل عاشق) در کنسرت تابستانی خود در مرداد ۹۵ در همین سالن گلچینی از قطعات قدیمی و جدیدش را اجرا کرد.علی عبدالمالکی روز دوشنبه چهارم بهمن ساعت ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود. خواننده آلبوم «مخاطب خاص» که پیش از این در اردیبهشت سال جاری روی صحنه رفته بود و از نکات قابل توجه کنسرتش حضور بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در سالن بود با بهای بلیتی بین ۵۰ تا ۱۴۰ هزار تومان به اجرای زنده خواهد پرداخت.روز شنبه ۲۰ آذر تماشاخانه خصوصی تئاتر مستقل تهران که تاکنون تنها شاهد اجرای نمایش بوده است میزبان اشکان خطیبی و تجربه او با نام « roak the pen یا قلم را بچرخان» خواهد بود. اشکان خطیبی در این برنامه به اجراى آثارى از رولینگ استونز، پینک فلوید، بیتلز، دورز و به بررسی تاثیر موسیقى راک بر طراحى و ایده‌پردازى خواهد پرداخت. قیمت بلیت این اجرا که در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰ روی صحنه می‌رود از ۳۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان است.

موسیقی تلفیقی

گروه لیان (محسن شریفیان) روز شنبه چهارم و یکشنبه پنجم دی هر بار یک نوبت در ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. بهای بلیت کنسرت گروه لیان از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. این کنسرت به همت شرکت کامیاب بهاران و به تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس برگزار خواهد شد تا بار دیگر نوای موسیقی بوشهری را در قالب قطعاتی فولکلور و تلفیقی به صدا درآورد.گروه کاکوبند دوشنبه ششم و سه‌شنبه هفتم دی ماه در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان روی صحنه خواهد رفت. نخستین آلبوم این گروه موسیقی تلفیقی با نام «دعوت» مرداد سال گذشته منتشر شد و دی‌ماه ۹۴ برای اولین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفتند.

موسیقی ایرانی، سنتی و نواحی

پرواز همای جمعه ۲۶، شنبه ۲۷ و یکشنبه ۲۸ آذر هر روز ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. گروه مستان به سرپرستی پرواز همای که ایام تعطیلات موسیقی در ایران را با چند اجرای مختلف در آمریکا پشت سر گذاشت، کنسرت زمستانی خود را از ۲۶ آذر در تالار وحدت آغاز خواهد کرد. مرکز همایش‌های برج میلاد تهران روز پنج‌شنبه نهم دی ماه در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ میزبان کنسرت گروه رستاک خواهد بود.رستاک که فعالیت خود را از تابستان ۷۶ در قالب یک گروه موسیقی تجربی آغاز کرد طی دو دهه اخیر سه آلبوم موسیقی نواحی منتشر کرده است.سیمین غانم جمعه دهم، پنج‌شنبه شانزدهم و جمعه هفدهم دی ماه هر روز در ساعت ۱۵ در تالار وحدت تنها برای بانوان روی صحنه خواهد رفت. قیمت بلیت کنسرت او از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.