مستند انیمیشن «کاغذپاره‌ها» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی اکران آنلاین خود را در پلتفرم تیوال آغاز کرد. این فیلم با حضور فیلمساز در یک مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب و ضبط صدای تعدادی از آنها که قصه زندگی‌شان را روایت کرده‌اند، شکل گرفته است. پس از ضبط این صداها، تصاویر آن به صورت انیمیشن ساخته شده است.  این فیلم خردادماه سال جاری در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تندیس طلایی بهترین اثر بلند بخش بین‌الملل را از آن خود کرد.

 

نمایش «افلیا» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی به دعوت پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر شکسپیر در ارمنستان روی صحنه می‌رود. «افلیا» اقتباسی مدرن از «هملت» اثر شکسپیر است که جنون افلیا در سوگ هملت را به تصویر می‌کشد. نمایشنامه از دیدگاه یان کات به آثار شکسپیر و دیدگاه اما یونگ نسبت به خشم و عصبانیت در زنان متاثر است. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر شکسپیر پاییز برگزار می‌شود و بخشی از جشنواره بین‌المللی اروپایی تئاتر شکسپیر است.

 

اولین نمایشگاه گروهى هنرآموختگان مکتب هنرى «موزیکالیگرافى» در گالرى مؤسسه فرهنگى‌هنرى صبا برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حضور بهمن پناهى، هنرمند مقیم فرانسه و مبدع مفهوم هنرى «موزیکالیگرافى» (موسیقاخط) و استادان و هنرمندان سه‌شنبه ٢١ تیرماه  از ساعت ١۶ تا ٢١ افتتاح خواهد شد. همچنین پنجشنبه ٢٣ تیرماه ساعت ١٩ یک اجراى گروهى زنده (پرفرمنس) موزیکالیگرافى با همراهى موسیقى زنده توسط گروه هنرمندان اجرا خواهد شد. پنجشنبه ٣٠ تیرماه نیز ساعت ١٩ سخنرانى همراه با نمایش صوتى و تصویرى توسط بهمن پناهى با موضوع «مبانى و ساختار مفهوم هنرى موزیکالیگرافى در هنر معاصر» در سالن آمفى‌تئاتر مجموعه برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان از ٢١ تا ٣٠ تیرماه می‌توانند به فرهنگستان هنر به نشانی تهران، خیابان ولى‌عصر، خیابان طالقانى، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ١٢۵ مراجعه کنند.