کلونی انقلاب کوبا را به تصویر می‌کشد

کارگردان و بازیگر برنده اسکار درام نظامی «فرمانده یانکی» را کارگردانی و تهیه می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم با اقتباس از مطلبی در نیویورکر ساخته می‌شود و درباره یک آمریکایی است که به فیدل کاسترو و دیگر شورشیان کوبایی کمک کرد تا باتیستا دیکتاتور این کشور را ساقط کنند. او به‌جز چه گوارا تنها فرد خارجی بود که در کوبا به مقام «فرمانده» رسید. فعالیت‌های مورگان توجه جی. ادگار هوور رییس اف‌بی‌آی را جلب کرده بود. جرج کلونی و گرانت هسلو از طریق شرکت فیلمسازی «اسموک‌هاوس» پروژه «فرمانده یانکی» را تهیه می‌کنند و کلونی روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

احتمالا «فرمانده یانکی» پروژه بعدی او به عنوان کارگردان نخواهد بود. کلونی این روزها روی اقتباس از کتاب «مردان اثر تاریخی» کار می‌کند که درباره سرقت آثار هنری توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است.

او در مقام بازیگر درام سه‌بعدی فضایی «جاذبه زمین» به کارگردانی آلفونسو کوارون را در مرحله پس از تولید دارد که سال بعد اکران می‌شود. کلونی در این فیلم با ساندرا بولاک همبازی است.

کلونی سال ۲۰۰۶ برای فیلم «سیریانا»‌ برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و همان سال برای فیلم «شب بخیر و موفق باشید» نامزد اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه غیراقتباسی بود. او برای فیلم‌های «مایکل کلیتن»، «روی هوا» و «فرزندان» هم نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد بوده است. او پارسال در مقام کارگردان فیلم «عید مارس» را روی پرده سینماها داشت.