مجید سعیدی عکاس بین‌المللی سال ۲۰۱۲ لقب گرفت

مجید سعیدی از طرف بنیاد رابرت اف کندی، عنوان عکاس بین‌المللی سال ۲۰۱۲ را کسب کرد. این جایزه سه‌شنبه شب طی مراسمی در شهر فلورانس ایتالیا به وی اهدا شد. جایزه کندی هر سال به خبرنگاران و عکاسان فعال، شجاع و خلاق درامور حقوق بشر و اجرای عدالت اجتماعی اهدا می‌شود که این بار عکاس بین‌المللی ایرانی مجید سعیدی، کاندیدای این جایزه شده بود.

به گزارش ایلنا، در این دوره از اهدای جوایز به خبرنگاران و عکاسان بین‌المللی، بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار و عکاس از سراسر دنیا داوری جوایز را به عهده داشتند، نتایج این دوره ازاهدای جوایز ۳۰ خرداد همزمان با روز جهانی مطبوعات اعلام شد که در همین روز نفر برگزیده جایزه خود را دریافت کرد.

مجید سعیدی، عکاس ایرانی که بیست سال سابقه عکاسی خبری در رسانه‌های داخلی و خارجی را دارد، درحالی امسال برنده جایزه بین‌المللی موسسه «رابرت.اف.کندی» شده که پیش از این توانسته جوایز بسیاری درزمینه عکاسی جنگ و حقوق‌بشر در جهان کسب کند.

موسسه «رابرت کندی» از سال ۱۹۶۸توسط فرزند بزرگ کاندیدای ریاست ‌جمهوری آمریکا که عکس ترور وی بازتاب جهانی یافت، پایه‌گذاری شد. این موسسه با هدف دفاع از حقوق بشر، عدالت اجتماعی و قدرت عملکرد فردی در آمریکا آغاز به کار کرد. با توسعه موسسه «رابرت.کندی»، شعبه‌ای از آن نیز در سال ۲۰۱۰ در اروپا و با رویه آموزش، دفاع و احترام به مسائل حقوق بشر و همچنین اهدای جوایزی به روزنامه‌نگاران، عکاسان و رسانه‌های اجتماعی بین‌المللی درشهر فلورانس ایتالیا تاسیس شد. آخرین جوایز جهانی که مجید سعیدی کسب کرده است، جایزه «یونیسف» در سال ۲۰۱۰ و عکاس سال۲۰۱۱ بنیاد «لوسی» آمریکا … است. این عکاس ایرانی با نشریات بین‌المللی ازجمله مجله «تایم» آمریکا همکاری داشته و هم‌اکنون نیز عکاس آژانس خبری «گتی امیجز» آمریکا در افغانستان است.