فیلمبرداری «پزشک» با بازی بن کینگزلی در نقش ابن‌سینا آغاز شد

فیلمبرداری پروژه سینمایی «پزشک» با بازی «بن کینگزلی» در نقش «ابوعلی سینا» آغاز شد. به گزارش ایسنا، اقتباس سینمایی از رمان پرفروش «پزشک» نوشته «نوآ گوردون» درحالی آغاز شد که «بن کینگزلی»، بازیگر آمریکایی برنده اسکار در این فیلم نقش «ابوعلی سینا»، پزشک نامدار ایرانی و فیلسوف ـ دانشمند مشهور جهان اسلام را بازی می‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر‌، این پروژه سینمایی که در آلمان و مراکش مقابل دوربین خواهد رفت، تاکنون به کشورهای اسپانیا،‌ هلند و چند کشور آمریکای لاتین فروخته شده است و مذاکرات برای نمایش آن در دیگر کشورها ادامه دارد.

«تام پین» که بیشتر برای بازی در سریال تلویزیونی «شانس» شهرت دارد، در این پروژه نقش «راب کول» را ایفا می‌کند؛ یک پزشک در قرن یازدهم که سعی می‌کند به حقیقت بیماری‌ها و درمان علمی آنها دست پیدا کند. بن کینگزلی که قرار است در این فیلم نقش «ابوعلی سینا» را بازی کند، یکی از هشت بازیگر آسیایی‌الاصلی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده و بعد از «میوشی یومیکی» دومین بازیگر آسیایی‌الاصلی است که این جایزه را برده است.

وی در سال ۲۰۰۸ از دانشگاه « هال» دکترای افتخاری ادبیات دریافت کرد. وی بازیگر فیلم‌های سرشناسی چون «فهرست شیندلر» و «جزیره شاتر» است و در سال ۱۹۹۸ رییس هیات داوران جشنواره فیلم برلین بود.