کمدی «افسانه ببر» به نویسندگی داریو فو و کارگردانی فراز شیرانی تا ۲۹ بهمن ساعت ۲۰:۴۵ در سالن شماره۲ عمارت ارغوان روی صحنه است. در خلاصه داستان نمایش آمده است: سربازی در جنگ‌‌‌‌‌‌‌های چریکی چین در جنگل تیر می‌خورد و رفقایش او را رها می‌کنند. سرباز به غاری پناه می‌برد و آنجا یک ببر را می‌‌‌‌‌‌‌بیند و... احسان سامی تنها بازیگر این نمایش است.

 

فریده رازی، نویسنده، پژوهشگر و مترجم در ۸۴سالگی از دنیا رفت. این نویسنده متولد ۱۳۱۷ بود. تحصیلات متوسطه تا دانشگاهی را در نیویورک گذراند. سال‌ها در کتابخانه ملی ایران کارشناس ارشد بخش ایران‌‌‌‌‌‌‌شناسی بود. آثار تحقیقی‌‌‌‌‌‌‌اش عبارتند از: «فرهنگ عربی ـ فارسی»، «فرهنگ واژه‌‌‌‌‌‌‌های فارسی سره: برای واژه‌‌‌‌‌‌‌های عربی در فارسی معاصر»، کتاب‌‌‌‌‌‌‌شناسی مانی و مانویت و کتاب‌‌‌‌‌‌‌شناسی ادبیات داستانی معاصر ایران. رازی همچنین نمایشنامه «آمادئوس» (درباره زندگی موتسارت) را هم ترجمه کرده‌است.

 

مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «آینه در آینه۲» با عکس‌‌‌‌‌‌‌های مرحوم قربان خلیلی امروز سه‌‌‌‌‌‌‌شنبه ساعت۱۳:۳۰ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود. آثار نمایشگاه عکس «آینه در آینه۲» در سال‌۱۳۸۳ توسط مجتبی کوچکی یافته شده و در همان سال‌ در گالری خانه عکاسان ایران برای اولین‌بار با عنوان «تپش سبز» به نمایش گذاشته شده و نسخه‌‌‌‌‌‌‌ای از آن به گنجینه خانه عکاسان ایران سپرده شده‌است. اکنون پس از حدود ۲۰ سال‌از معرفی این هنرمند مجددا موزه هنرهای معاصر تمایل خود را برای بازنمایش حرفه‌‌‌‌‌‌‌ای این آثار اعلام کرده‌است. نمایشگاه عکس «آینه در آینه۲» تا ۲۰فروردین در موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقه‌‌‌‌‌‌‌مندان است.