میوه باغ ده‌ساله تئاتر

جزئیات فروش یک‌میلیاردی چند نمایش

در ادامه جزئیات فروش بازار تئاتر را در تماشاخانه‌های دولتی مرور می‌کنیم. تعداد و رقم فروش بلیت‌ها با احتساب ارائه بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان ارائه شده است. نمایش «مکبث زار» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی که از روز ۲۷ فروردین‌ماه اجرای خود را در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز کرده، تا پایان روز جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه با مجموع ۲۴ اجرا (با احتساب ارائه بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) و میزبانی از ۵هزار و ۲۶۶ نفر به فروشی معادل ۶۰۲میلیون و ۱۷۵هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «ماشین دودی» به کارگردانی حسین تفنگدار هم که از ۶ فروردین‌ماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته است تا روز ۲۲ اردیبهشت با ۲۹ نوبت اجرا و ۳هزار و ۴۹۵ تماشاگر به فروشی معادل ۱۶۳میلیون و ۸۰۸هزار تومان دست پیدا کرده است. نمایش «مردمان خشمگین» به کارگردانی ایرج افشاری که از روز ۲۷ فروردین‌ماه در تالار چهارسو پیش روی مخاطبان قرار گرفته، تا روز جمعه ۲۲ اردیبهشت با قیمت بلیت ۱۰۰هزار تومان، مجموع ۲۴ اجرا و ۱۷۰۰ تماشاگر، ۱۲۸میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروش داشته است.

سه نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی، «اپرای شیپور» به کارگردانی فریدون ولایی و «فراموشان» به کارگردانی امیر امیری به ترتیب با فروش ۹۰میلیونی، ۷۱میلیونی و ۵۴میلیونی هم مجموعا بیش از ۲۰۰میلیون تومان به دخل این ماه تئاترهای دولتی اضافه کرده‌اند که رقم قابل‌توجهی است. همچنین نمایش «سیندرلا» به کارگردانی مریم کاظمی و نمایش «کنیزک و پادشاه» به کارگردانی ریحانه چزانی هم به ترتیب بیش از ۴۲میلیون و ۲میلیون تومان فروش داشته‌اند که با توجه به زمان کوتاه از آغاز اجرایشان رقم قابل‌توجهی است.