استعفای دسته‌جمعی از «لاله»

ایرج رامین‌فر: پروژه «لاله» از ابتدا مشکل داشت

از پروژه بحث برانگیز لاله خبر رسید که عوامل پشت صحنه این پروژه حاشیه‌ساز و میلیاردی به صورت دسته جمعی از فعالیت برای ساخت این فیلم استعفا دادند.

تاکنون علیرضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده، طراح صحنه، برنامه‌ریز، مدیر تدارکات، جانشین تولید، طراح لباس، مدیر تولید، دستیار کارگردان، مدیر تدارکات و مدیر فیلمبرداری این فیلم سینمایی از همکاری در این پروژه استعفا دادند.

علیرضا سبط‌ احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، این موضوع را تایید کرد و گفت که درباره دلیل این موضوع و مسائل دیگر فعلا صحبتی نمی‌کند.‌پروژه «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد در ماه‌های گذشته حواشی زیادی را برای سازمان سینمایی به وجود آورده تا جایی که کمیسیون فرهنگی مجلس درباره این پروژه خواستار توضیحات وزیر ارشاد شده بود.

برادر رییس سازمان سینمایی

تهیه‌کننده دومین پروژه میلیاردی سال

پس از پروژه میلیاردی و جنجالی «لاله»، قرارداد اولین پروژه مستقل سازمان سینمایی کشور با «مرآت هنر» به مدیرعاملی روح‌الله شمقدری بسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، اولین پروژه مستقل سازمان سینمایی برای تولید، «سوادیکا» است که قرار است آن را جمال شورجه جلوی دوربین ببرد. قرار‌داد تولید این پروژه مستقل سازمان سینمایی در دفتر «مرآت هنر» به مدیرعاملی روح‌الله شمقدری بسته می‌شود.«سوادیکا» یکی از پروژه‌های فاخر است که بودجه‌ای بالغ بر ۵/۷میلیارد تومان (۵/۲ میلیون دلار) برای آن پیش‌بینی شده است و رییس سازمان سینمایی در آخرین سال مدیریت خود تولید این پروژه را به برادرش روح‌الله شمقدری سپرد.

«مرآت هنر» شرکتی است که اعضای هیات مدیره آن، اعضای برجسته هیات اسلامی هنرمندان هستند و طی سه سال گذشته با انتصاب جواد شمقدری به مدیریت سینمای کشور، اکثرا افراد این هیات، پست‌های حساس سینمایی کشور را برعهده گرفتند.

بعد از پروژه «لاله» با بودجه‌ حدود ۸ میلیارد تومانی که حرف و حدیث‌هایی را به همراه داشت، «سوادیکا» دومین پروژه میلیاردی سال خواهد بود.

ایرج رامین‌فر: پروژه «لاله» از ابتدا مشکل داشت

ایرج رامین‌فر طراح صحنه و لباس پروژه سینمایی «لاله» انصراف خود را از این پروژه تایید کرد و گفت: ما باید به روش خودمان فیلمسازی کنیم و آمریکایی‌ها هم در هالیوود به روش خودشان فیلمسازی کنند.

ایرج رامین‌فر در این ارتباط به مهر گفت: من هم اکنون در شهرستان به سر می‌برم. اما پیش از این، نامه استعفای خودم را از این پروژه ارائه کرده بودم که امروز متوجه شدم با موافقت روبه‌رو شده است.

وی افزود: ترجیح می‌دهم در اولین فرصت درباره این موضوع مفصل صحبت کنم. ما در جریان تولید این کار و به راه افتادن پروژه مشکلاتی داشته‌ایم که بخشی از آن استعفا به این موضوع بر‌می‌گردد.

رامین فر ادامه داد: منظور من این است که این دو فرهنگ با هم یکی نیست. ما باید به روش خودمان فیلمسازی کنیم و آمریکایی‌ها هم در هالیوود به روش خودشان فیلمسازی کنند. قصدم توهین کردن به سینمای دیگر کشورها نیست. ما صاحب سیستم خودمان هستیم و آنها سینمای خود را دارند.وی در پایان گفت: همیشه تاکید می‌کنم که من به این سیستم افتخار می‌کنم؛ زیرا سال‌ها است در این سینما کار کردم و فیلم‌های خوبی نیز در آن ساخته‌ام.

پیش از این خبر رسیده بود رامین‌فر به همراه تهیه‌کننده و جمع دیگری از عوامل پروژه سینمایی «لاله» از همراهی با این پروژه انصراف داده‌اند. علیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد کناره‌گیری از این پروژه را تایید کرده است.