استعفا یا برکناری مدیر گروه دفاع مقدس سیمافیلم؟!

علیرضا داوودنژاد: خوشحالم که هنوز در سینما کسانی نسبت به سر گذشت و سرنوشت مردم و فرهنگ و هنر مملکت مسوولانه می‌نگرند حاشیه‌های سیمافیلم بر سر فیلم «یک خانواده محترم» در حالی ادامه پیدا می‌کند که مدیر گروه دفاع مقدس سیمافیلم، استعفا داده یا به تعبیر دیگری تحت فشارهای وارد شده بر سیمافیلم برکنار شده تا سیمافیلم به طور غیررسمی، مقصری برای «یک خانواده محترم» پیدا کند.

به گزارش ایسنا، با وجود تایید استعفا یا برکناری حسین رحیم‌زاده، مسوولان سیمافیلم حاضر به پاسخگویی نیستند و هنوز جانشین رحیم‌زاده در گروه انقلاب، دفاع مقدس و معارف سیمافیلم مشخص نشده است. رحیم‌زاده نیز در گفت‌وگویی بر این مساله که او اولین موضع‌گیری‌ها را درباره «یک خانواده محترم» داشته، تاکید کرده است.

سیمافیلم که پیش از این هم آثار سینمایی مثل «مهمان مامان» را تولید و اکران کرده است، زمانی در رابطه با «یک خانواده محترم» دچار مشکل شد که این فیلم، خردادماه امسال در جشنواره کن به نمایش درآمد و اعتراض‌هایی درباره مضمون ضد ایرانی آن شنیده شد. پس از آن بود که سیمافیلم به عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان در این پروژه سینمایی اعلام کرد در تولید این فیلم سهمی نداشته تا محمد آفریده تهیه‌کننده «یک خانواده محترم» هم مجبور به پاسخ شود و اعلام کند قرارداد کتبی با سیمافیلم دارد و حاضر است آن را ارائه کند.

تا اینکه فشار زیاد بر مسوولان این مرکز به جایی رسید که مجبور شدند در یک روز تعطیل، خبر استعفای مدیر گروه دفاع مقدس سیمافیلم را اعلام کنند؛ هرچند فشارها بر سیمافیلم به حدی بود که اسلامی‌مهر مجبور به کنار گذاشتن رحیم‌زاده شود تا شاید با استعفای یکی از مسوولان سیمافیلم، انتقاد‌ها از این مرکز درباره فیلمی که هنوز در ایران، از سوی بسیاری از منتقدان دیده نشده کمتر شود.

یادداشت کارگردان «مرهم» برای فیلم جنجالی

به گزارش شبکه ایران علیرضا داوودنژاد کارگردان مطرح سینمای ایران که آخرین ساخته اکران شده اش «مرهم» به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته بود به‌تازگی با نگارش یادداشتی نظر خود را درباره فیلم بحث برانگیز «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی بازگو کرده است. متن کامل این یادداشت را که به «پارس توریسم» ارائه شده در ادامه می‌خوانید:

«از قول من به آقای آفریده تهیه کننده فیلم «یک خانواده محترم» تبریک بگویید. خوشحالم که هنوز در سینما کسانی نسبت به سرگذشت و سر نوشت مردم و فرهنگ و هنر مملکت مسوولانه می‌نگرند. شخصیت مادر شهید فیلم «یک خانواده محترم» اشک ما را در آورد. شخصیت زن وسواسی عالی بود و شخصیت ریاکار، دروغگو و زدو بند چی و بی رحم جوان فیلم به شدت واقعی و تکان دهنده و هشدارآمیز بود. درود بر آفریده، بخشی و باقی کسانی که بانی و دست به کار این امر خیر شدند.»