دنیای اقتصاد: سومین نشست تخصصی با عنوان تاثیر و تاثر نقاشی قهوه‌خانه‌ای بر هنرمندان معاصر ایران از سلسله نشست‌های تخصصی نمایشگاه «همچنان جاری» برگزار می‌شود. این نشست، با حضور مرتضی حیدری نقاش، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، سهراب هادی منتقد و پژوهشگر و محمدرضا وحیدزاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه (دبیر جلسه)، از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

 

دنیای اقتصاد: یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در توییتی نوشته است: «انتشار کتاب بدون مجوز در هر شکل و بستری رفتاری غیرقانونی و غیرمتعهدانه است. با قانون‌شکنی برخورد خواهد شد.» انتشار و عرضه کتاب در ایران نیازمند اخذ مجوز از دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در روزهای اخیر یکی از نویسندگانی که کتابش موفق به گرفتن مجوز نشر نشد فایل پی‌دی‌اف آن را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد.

 

دنیای اقتصاد: دومین شب از سلسله نشست‌های تخصصی حقوق تئاتر با حضور کارگردانان، حقوقدانان و کارشناسان روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر برپا می‌شود. در این رویداد تخصصی که به همت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر برگزار می‌شود محمد رحمانیان، شهرام گیل‌آبادی و وحید آگاه به عنوان اعضای پنل تخصصی به ایراد نظرات خود خواهند پرداخت و در بخش سخنرانان نیز بهروز غریب‌پور، رضا کیانیان، مسعود دلخواه، مصطفی کوشکی و محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره موضوع حقوق تئاتر سخنرانی دارند. در این مراسم حاضران می‌توانند در بخش پرسش و پاسخ نظرات و نکات خود را مطرح کنند. دومین شب از سلسله نشست‌های تخصصی حقوق تئاتر با محوریت ممیزی در تئاتر ایران روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر برگزار می‌شود.