دنیای اقتصاد: «پروژه صدا» که قرار بود از ۷ تا ۱۲ آبان‌ماه با اجرای آکاردئون‌نوازها در عمارت روبه‌رو برگزار شود، به علت پلمب شدن این عمارت لغو شد و فعلا مشخص نیست تاریخ برگزاری آن به چه زمانی موکول شود؛ چرا که اطلاعاتی از زمان باز شدن دوباره عمارت در دست نیست. «پروژه صدا» یک پروژه موسیقایی است که هر یک ماه یا دو ماه یک بار و هر بار با موضوعی متفاوت در عمارت روبه‌رو برگزار می‌شود. برنامه اخیر این پروژه هم با محوریت آکاردئون‌نوازی تعریف شده بود و تعدادی از آکاردئون‌نوازها مانند سردار سرمست، مهرداد مهدی و ... قرار بود به صورت انفرادی به مدت یک هفته در سانس‌های مختلف اجرا کنند. در نهایت هم قرار بود تعدادی از این نوازندگان کنار هم قرار بگیرند و اجرای مشترک داشته باشند.

 

دنیای اقتصاد: سومین برنامه «پاتوق رواق» با موضوع بررسی مستندسازی در دل بحران، همراه با نمایش مستند «گلوله‌باران» به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس، حسین مومن و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی برگزار خواهد شد. «گلوله‌باران» درباره دو فیلم‌بردار است که همراه با گروهی نظامی عازم خط درگیری می‌شوند. در میانه راه یکی از فیلم‌برداران توسط تک‌تیرانداز دشمن مجروح می‌شود و نمی‌تواند به راه رفتن ادامه بدهد. ساعت‌ها به‌سختی می‌گذرد. وضعیت پیچیده‌تر می‌شود، از آسمان باران می‌بارد و از زمین گلوله. این مستند محصول مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مرکز مستند حقیقت است و در جشنواره‌های مختلف به عنوان بهترین فیلم مستند برگزیده شده است. علاقه‌مندان به این حوزه برای شرکت در این برنامه می‌توانند سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ به بنیاد فرهنگی روایت فتح واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید قرنی مراجعه کنند.

 

دنیای اقتصاد: فستیوال بین‌المللی کودک و نوجوان ZERO PLUS جایزه ویژه هیات داوران خود را به فیلم «تشک» اهدا کرد. این فستیوال که یکی از معتبرترین فستیوال‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان با محوریت اصلی کودک و خانواده در دنیا محسوب می‌شود، به صورت سالانه در سیبریِ روسیه برگزار می‌شود. پیش از این نیز «تشک» موفق به راهیابی به بخش‌های رقابتی  سی‌وششمین دوره جشنواره Cinekid در هلند و بیست و نهمین دوره جشنواره San Luis Obispo در آمریکا شده بود. در این فیلم کوتاه محمد‌سروش علیشاهی، سالار قدیمی، محمد‌امین محمدی، یدالله شادمانی و فاطیما نیشابوری نقش‌آفرینی کرده‌اند.