اهدای جایزه «گنکور»‌ به یک رمان پرفروش

این کتاب که پیش از برگزیده‌شدن به عنوان اثر برنده «گنکور» نیز پرفروش شده بود و برخی از منتقدان به عنوان یک اثر محبوب از آن یاد می‌کنند، به تاریخ سیاسی ایتالیا و ساختار طبقاتی از جنگ جهانی اول تا دهه ۱۹۸۰ می‌پردازد و از ظهور فاشیسم به عنوان یک پدیده تدریجی زندگی روزمره و همچنین فمینیسم، هنر و پشتیبانی می‌گوید. آندریا اخیرا در گفت‌وگو با «رادیو فرانس اینتر» بیان کرد: «می‌خواستم کتابی بنویسم که دوست داشتم در جوانی بخوانم.»

۱۰ عضو آکادمی گنکور که این جایزه را اهدا می‌کنند، هنگام ناهار در رستوران دروان پاریس - جایی که برندگان از سال ۱۹۱۴ معرفی می‌شوند - نام برنده امسال را اعلام کردند. ده‌ها روزنامه‌نگار برای شنیدن نام برنده در برابر رستوران جمع شده بودند.

در فرانسه، گنکور پرابهت‌ترین جایزه کتاب است و می‌تواند اوج کار برجسته یک نویسنده را تعیین کند. مارسل پروست، سیمون دوبووار و پاتریک مودیانو از جمله برندگان سابق این جایزه هستند.جایزه گنکور جایزه‌ای نمادین است که به برنده‌اش فقط ۱۰ یورو اهدا می‌کند، اما برنده بلافاصله در کانون توجه قرار می‌گیرد و در آستانه کریسمس با فروشی قابل‌توجه روبه‌رو می‌شود. یکی از برندگان پیشین این جایزه، رمان «ناهنجاری» که تریلری علمی-تخیلی درباره اسرار مربوط به پرواز پاریس-نیویورک بود و سال ۲۰۱۹ برنده گنکور شد، بیش از یک‌میلیون نسخه تنها در فرانسه فروش کرد.