آئین‌نامه «شورای‌عالی سینما» از سوی رییس‌جمهور و رییس شورای‌عالی سینما ابلاغ شد. «شورای‌عالی سینما» به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از نمایندگان ویژه رییس‌جمهور به عنوان عالی‌ترین مرجع سینمای کشور تشکیل می‌شود.

براساس این آئین‌نامه، اعمال سیاست‌های واحد و متمرکز در حوزه سینمای ایران، مدیریت واحد و متمرکز تمامی منابع و امکانات ملی در عرصه سینما، پیشرفت همه‌جانبه کمی و کیفی توانمندی‌های ملی در عرصه سینما، پیشرفت متوازن زیرساخت‌های سینمای ایران، تقویت مولفه‌های سینمای ملی به عنوان یکی از عناصر هویت اسلامی ـ ایرانی، رونق اقتصاد سینما و توانمندسازی بخش غیردولتی فعال در حوزه سینما، حمایت و هدایت سینمای ایران در جهت تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی، ارتقای حضور اثرگذار و مشارکت سینمای ایران در عرصه بین‌المللی، گسترش، تنظیم و ساماندهی بازار فیلم در راستای توسعه اقتصاد سینما و پاسخگویی به نیازها و مطالبات مخاطبان و افزایش کمی و ارتقای کیفی تولیدات سینمای ایران با توجه به مضامین، موضوعات و سوژه‌های ارزشمند از اهداف مورد انتظار از تشکیل «شورای‌عالی سینما» عنوان شده است.

جلسات «شورای‌عالی سینما» حداقل هر سه ماه یکبار به دعوت دبیر شورای‌عالی تشکیل می‌شود. دستور جلسات با هماهنگی رییس شورای‌عالی توسط دبیر آن تعیین و به همراه مستندات مربوط حداقل ده روز پیش از تشکیل جلسه برای اعضا ارسال می‌شود. به منظور بررسی و اظهارنظر تخصصی در خصوص دستور جلسات شورای‌عالی، «کمیسیون تخصصی شورای‌عالی سینما» با ترکیب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رییس کمیسیون تخصصی شورای‌عالی)، معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (نایب رییس کمیسیون تخصصی شورای‌عالی)، هفت (۷) نفر کارشناسان سینمایی و سینماگران عضو شورای‌عالی سینما و سه (۳) نفر صاحبنظر از سینماگران معتبر و شناخته‌شده و کارشناسان سینما به انتخاب شورای‌عالی سینما تشکیل می‌شود.