مجید سعیدی برای عنوان «عکاس بین‌المللی سال 2011» رقابت می‌کند

مجید سعیدی موفق به کسب عنوان نخست بخش «انسان» با گرایش «پرتره» جایزه‌ «عکاس بین‌المللی سال ۲۰۱۱» شد. به گزارش ایسنا، هرکدام از این ۹ بخش نیز شامل گرایش‌های مختلفی‌ است که «مجید سعیدی» عکاس ایرانی با شرکت در بخش عکاسان حرفه‌ای با موضوع «انسان» و ارائه مجموعه عکسی درباره مجروحین مین‌های جنگی در افغانستان با گرایش «پرتره» موفق به کسب جایزه نخست شد.

بر اساس آیین‌نامه حرفه‌ای این مسابقه بین‌المللی، از میان برگزیدگان تمام گرایش‌های هر یک از ۹ بخش موضوعی، در نهایت یک عکاس به عنوان برگزیده نهایی آن بخش انتخاب می‌شود تا برای کسب عنوان برنده جایزه بزرگ «عکاس سال ۲۰۱۱» که شامل تندیس بنیاد لوسی و ۱۰ هزار دلار وجه نقد است، با سایر برگزیدگان رقابت کند و مجید سعیدی با کسب جایزه نخست گرایش «پرتره» در بخش موضوعی «انسان»، یکی از ۹ عکاس برگزیده بخش حرفه‌ای است که شانس کسب جایزه بزرگ امسال را دارد.

داوری این دوره از مسابقه را امسال نیز گروه پرشماری از عکاسان برجسته، ادیتورهای عکس، گالری‌دارها و هنرگردان‌ها از کشورهای گوناگون برعهده‌ داشتند. نمایشگاه آثار منتخب در تمام گرایش‌ها و هر سه بخش مسابقه، علاوه بر نمایش بر روی ‌سایت مسابقه، همزمان با مراسم اهدای جوایز در نیویورک هم دایر خواهد شد و سپس در قالب کتاب نفیسی به چاپ می‌رسد.