مایکل مور در ایران

جواد شمقدری (معاون سینمایی وزارت ارشاد) در ضیافت افطار مستندسازان سینمای ایران که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تالار وحدت، از احتمال قوی حضور مایکل مور (مستندساز مطرح آمریکایی) در جشنواره سینما حقیقت سال ۹۰ خبر داد. امری که دو سال پیش نیز امکان وقوع آن می‌رفت و حتی گفته شد با مایکل مور صحبت‌هایی نیز شده است؛ اما سرانجام او به ایران نیامد. در همین حال فیلم مستند بلند «سیکو» ساخته‌ مایکل مور در سینما سپیده اکران می‌شود.

این فیلم مستند که در بخش رسمی جشنواره کن ۲۰۰۷ به نمایش درآمده و در اولین جشنواره بین‌‌المللی سینما حقیقت روی پرده رفته، در چهار سانس بعدازظهر روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه ششم تا هشتم شهریورماه در سالن شماره ۲ سینما سپیده اکران عمومی خواهد شد.

مایکل مور در ۲۳ آوریل ۱۹۵۴ در فلینت، ایالت میشیگان، آمریکا به دنیا آمد. او در دانشگاه میشیگان در رشته خبرنگاری تحصیل کرد و کار حرفه‌ای خود را با ویراستاری مجله دانشگاه میشیگان آغاز کرد. پس از تحصیل به فیلمسازی مستند و برنامه‌سازی برای تلویزیون روی آورد. ویژگی اصلی فیلم‌های او زبان تند و جسورانه‌اش علیه سیاستمداران به‌خصوص سیاستمداران آمریکا است.