حدودا یک ماه و نیم قبل بود که شورای صنفی نمایش همزمان با روز خبرنگار طرحی را تصویب کرد با این مضمون که خبرنگاران نشریات سینمایی بتوانند با دریافت کارت از انجمن سینماداران به رایگان به تماشای فیلم‌های روی پرده بنشینند. با این حال طی هفته‌های اخیر هیچ خبری از چگونگی اجرای این طرح به گوش نرسید و همین بهانه‌ای شد تا محمدرضا صابری، رییس انجمن سینماداران در این باره از پیگیری‌های خود برای اجرایی کردن این طرح خبر بدهد و ضمنا به این نکته اشاره کند که مخالفت برخی سینماداران با این طرح باعث عدم تحقق آن تاکنون شده است! صابری به شبکه ایران گفت: متاسفانه مخالفت گروهی از سینماداران موجب آن شد که این طرح تاکنون اجرایی نشود. مساله اینجاست که برخی سینماداران برای مسائل مالی اهمیت زیادی قائلند و به این راحتی حاضر نمی‌شوند سالن‌های خود را به رایگان در اختیار گروهی منتقد قرار دهند.

البته هستند بسیاری از اعضای انجمن سینماداران که با این طرح موافقند و به خصوص در روزهایی که سینماها خلوت‌تر هستند آن را عامل رونق سینما می‌دانند و برای همین امیدوار هستم که بتوانم ظرف هفته پیش رو موافقت تعدادی از سینمادارانی را که با این طرح مخالفت کرده‌اند، هم جلب کرده و به زودی طرح را اجرایی کنیم.

صابری ادامه داد: مگر در کل تهران چند منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی وجود دارد که بخواهیم در اختصاص دادن همین تماشای رایگان فیلم هم سختگیری به عمل آوریم؟! اگر بخواهیم حرمت کار رسانه‌ای را هم حفظ کنیم، بهترین وضعیت آن است که تماشای رایگان فیلم را برای روزنامه‌نگاران سینمایی فراهم کنیم.