مسابقه فیلم‌های ایرانی در آن سوی کره زمین

کارگردان فیلم سینمایی شمعی در باد به عنوان نخستین فیلمساز زن ایرانی بعد از انقلاب در سومین جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو تقدیر خواهد شد. پوران درخشنده در گفت‌وگو با خبرآنلاین، در مورد بخشی که به بزرگداشت او اختصاص پیدا کرده است، گفت: در قسمتی از جشنواره که به من اختصاص یافته تعدادی از فیلم‌هایم به نمایش درمی‌آید و مروری بر کارهایم صورت می‌گیرد. این فیلمساز که در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر نیز تقدیر شده بود، در مورد شرایطی که برای ساخت و اکران فیلم در ایران وجود دارد، گفت: هماهنگی چندانی بین تقدیر از سینماگران و وضعیتی که برای تولید فیلم آنان به وجود می‌آید، احساس نمی‌شود. شرایط برای فیلمسازی خیلی دشوار است. فیلم ساختن چه در مرحله تولید و چه در مرحله نمایش مشکلاتی جدی پیش روی سینماگران قرار می‌دهد. درخشنده برای حضور در این جشنواره پنج‌شنبه ۳۱ شهریورماه عازم کانادا خواهد شد. محمدرضا گلزار، آنا نعمتی، نادر طریقت، سیدابراهیم بحرالعلومی، سحر ولدبیگی، مهدی ماهانی از میهمانان ویژه این جشنواره هستند.

در بخش مسابقه فیلم‌های بلند فیلم‌های شیش و بش بهمن گودرزی، خیابان بیست و چهارم سعید اسدی، آل بهرام بهرامیان، آدم‌کش رضا کریمی‌، می‌زاک حسینعلی لیالستانی، برف روی شیروانی داغ محمدهادی کریمی‌، قصه پریا فریدون جیرانی، جرم مسعود کیمیایی، مرهم علیرضا داودنژاد، راه رفتن روی ریل بابک شیرین‌صفت، جعبه سیاه محمدرضا اسلا‌ملو و سیب و سلما حبیب‌الله بهمنی به نمایش درمی‌آید.

سومین جشنواره فیلم‌های ایرانی‌ در تورنتو یکشنبه ۲۵ سپتامبر (سوم مهرماه) با معرفی‌ برترین‌ها به کار خود پایان خواهد داد.

درخشنده قصد دارد بعد از بازگشت، پیش‌تولید فیلم سینمایی هیس، دختران فریاد نمی‌زنند را به صورت جدی آغاز کند. همچنین به عنوان تهیه‌کننده انیمیشن بلندی را به کارگردانی اشکان رهگذر که براساس داستانی از شاهنامه تولید می‌شود، در دست ساخت دارد.