مجید سعیدی بهترین عکاس جهان در سال 2011

مجید سعیدی، عکاس ایرانی، با مجموعه عکسی از قربانیان مین در افغانستان، عنوان «عکاس جهانی سال ۲۰۱۱» را در مسابقات عکس بین‌المللی سال ۲۰۱۱ از آن خود کرد. در مراسمی که روز ۲۴ اکتبر در بنیاد لوسی و همزمان با اهدای جایزه عکاسی لوسی در مرکز لینکلن در نیویورک برگزار شد، مجید سعیدی برنده عنوان «عکاس جهانی سال ۲۰۱۱»، آنا دی پروسپرو برنده عنوان «کشف سال» و دنیل برترا برنده عنوان «عکاس پرسپکتیو عمیق‌تر» در سال ۲۰۱۱ شدند.

مجید سعیدی که در مراسم بنیاد لوسی حاضر نبود، مجسمه لوسی و مبلغ ده هزار دلار را به عنوان جایزه به صورت غیابی دریافت کرد.

او همچنین با مجموعه عکس‌های خود از یک کودک معلول افغان موفق شده مدال طلای جشنواره عکاسی چین ۲۰۱۱ را در رشته «زندگی روزانه» و جایزه دوم عکس سال یونیسف ۲۰۱۰ را نیز از آن خود کند.

مسابقات جایزه بین‌المللی عکاسی هر سال در دو بخش حرفه‌ای و آماتور و در ۹ رشته اصلی با موضوعاتی چون مردم، تبلیغات، معماری، هنرهای زیبا و طبیعت به انتخاب و معرفی عکاس سال می‌پردازد.

داوران مسابقات جایزه بین‌المللی عکاسی روز پانزدهم اوت، عکاسان برگزیده را در این رشته‌ها معرفی کرده بودند و مجید سعیدی با مجموعه عکس قربانیان مین در افغانستان در رشته «مردم» برنده شده بود.

او و ۲۰ عکاس برگزیده دیگر در مسابقات جایزه بین‌المللی عکاسی برای عناوین «عکاس جهانی سال»، «کشف سال» و «عکاس پرسپکتیو عمیق‌تر» رقابت کردند.

او با بیست سال سابقه عکاسی، با روزنامه‌ها و نشریات ایرانی و رسانه‌های بین‌المللی کار کرده و موفق به دریافت چند جایزه بین‌المللی هم شده است.

عکس‌های مجید سعیدی در نشریات بین‌المللی نظیر تایم نیز منتشر شده است. او با آژانس گتی‌ایمیجز نیز همکاری داشته است.