پایان جشنواره فیلم کودک و نوجوان

مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شد. هیات داوران بخش مسابقه سینمای ایران را محمدرضا عرب، گیتی خامنه‌ای، رسول صدرعاملی، جمال شورجه و غلامرضا رمضانی تشکیل می دادند. این داوران برگزیدگان را به شرح زیر معرفی کردند:در بخش دستاوردهای فنی و هنری پروانه زرین به فیلم سلام بر فرشتگان، دیپلم افتخار به کارگردان سیدرضا صافی به خاطر فیلم بالابان، دیپلم افتخار به جلوه‌های ویژه محمد لطفعلی برای فیلم یک فراری از بگبو اختصاص یافت.

بهترین بازیگران کودک و نوجوان دختر به ترتیب به اخذ این جوایز نایل آمدند: پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان به ترلان پروانه (آهوی پیشونی سفید)، پروانه زرین بهترین بازیگر کودک به کیمیا حسینی (سلام بر فرشتگان)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک به یاسمین نوروزی (پاریس تا پاریس)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان به معصومه شکوری (باد و مه).

جوایز بهترین بازیگر کودک و نوجوان پسر به ترتیب به این بازیگران اختصاص یافت: پروانه زرین بهترین بازیگر کودک به پیام اریس (باد و مه)، پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان به علی شادمان (رویای سینما)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک به فه هال اسماعیل (مصائب چارلی)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک به شاهین حیدری (شیر تو شیر).

پروانه زرین بهترین فیلمنامه به فیلم سلام بر فرشتگان (فرزاد اژدری) تعلق گرفت.

پروانه زرین بهترین کارگردانی را علی شاه‏حاتمی و حمید شاه حاتمی (رویای سینما) دریافت کردند. دیپلم افتخار بهترین کارگردان هم به علیرضا سعادت نیا (مصائب چارلی) رسید.

فیلم سلام بر فرشتگان (حسن علیمردانی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) موفق به دریافت پروانه زرین بهترین فیلم شد.