حراج یادداشت‌های رابیندرنات تاگور

دست نوشته‌ها و یادداشت‌های «رابیندرنات تاگور» نویسنده و شاعر هندی و برنده جایزه ادبی نوبل به زودی با حضور مجموعه‌داران سراسر جهان در حراجی رسمی در شهر نیویورک به حراج گذاشته می‌شود.به گزارش فارس به نقل از رویترز، کارشناسان برای این نسخه‌های خطی که به قلم «تاگور» به رشته تحریر درآمده‌اند تا امروز مبلغ ۲۵۰ هزار دلار را تعیین کرده‌اند. این دست نوشته‌ها شامل یادداشت‌ها و برخی از شعرهای «رابیندرنات تاگور» شاعر هندی است که در سال ۱۹۲۸ به قلم وی به رشته تحریر در آمده است. در میان این یادداشت‌ها ۱۲ قطعه از اشعار و سروده‌های این شاعر به زبان بنگالی نیز دیده می‌شود.

این دست نوشته‌ها قرار است در ماه آینده میلادی در حراج ساتبی واقع در نیویورک به حراج گذاشته شود.این دست نوشته‌ها که از آنها درون یک کیف پارچه‌ای قرمز رنگ نگهداری می‌شود، بیشتر اشعار عاشقانه و سروده‌های این شاعر را در باره طبیعت و زندگی شامل می‌شود و به اعتقاد برخی از مجموعه داران و کارشناسان بیش از ۲۵۰ هزار دلار ارزش دارد.

با این وجود کارشناسان حراج ساتبی تا امروز رقمی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار دلار را برای این یادداشت‌های در نظر گرفته‌اند.«رابیندرانات تاگور» شاعر، نویسنده و فیلسوف هندی بیش از هر چیز به واسطه نگارش و سرودن اشعارش در جهان شهرت دارد. از او تا امروز مجموعه اشعار متعددی به زبان‌های مختلف در دنیا ترجمه شده است.وی نخستین آسیایی است که موفق به دریافت جایزه ادبی نوبل شده است. از میان مجموعه اشعار وی که به فارسی نیز ترجمه شده است می‌توان به «گیتانجالی»، «ماه نو و مرغان آواره»، «خانه و جهان» و «قطعات ادبی کشتس شکسته» اشاره کرد.دست نوشته‌های این نوشته و ۱۲ قطعه از اشعار وی به زودی در روزهای پایانی ماه دسامبر در حراج ساتبی واقع در شهر نیویورک برگزار می‌شود.