سالن‌های تئاتری شهر تهران در حالی در هفته جاری به فعالیت خود ادامه دادند که از شنبه گذشته اکثر این سالن‌های نمایشی پذیرای آثار سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت شدند.

به گزارش مهر، این روزها سالن‌های تئاتر میزبان آثار نمایشی مختلف از هنرمندانی با سابقه و همچنین جوان هستند که استقبال مخاطبان از این آثار نمایشی متفاوت بوده است. پر مخاطب‌ترین نمایش این روزهای تئاتر که توجه منتقدان و کارشناسان تئاتری را به خود جلب کرده است، نمایش «ایوانف» به کارگردانی امیررضا کوهستانی است.
این نمایش که در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود هفته جاری به اجرای عمومی خود پایان داد.
سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر هم میزبان نمایش «نامه‌هایی به تب» به کارگردانی سیامک احصایی است که با حضور بازیگرانی چون فاطمه معتمدآریا، شبنم مقدمی، پانته‌آ پناهی‌ها، برزو ارجمند و علیرضا محمدی اجرا می‌شود. این نمایش که نوشته محمد چرمشیر است ساعت ۱۹:۱۵ به صحنه می‌رود.
مجموعه تئاتر شهر هم این روزها پذیرای اجرای 9 اثر نمایشی است. سالن اصلی مجموعه میزبان نمایش «تراس» به کارگردانی محمدرضا خاکی است که ساعت 19:30 اجرا می‌شود. در این نمایش که یک اثر اجتماعی معاصر است بازیگرانی چون مسعود دلخواه، الهام پاوه‌نژاد، بهاره رهنما، مریم سعادت و فریدون محرابی به ایفای نقش می‌پردازند.
سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر نیز این روزها به طور همزمان میزبان دو اثر نمایشی از قطب‌الدین صادقی است. ساعت ۱۸ نمایش «پیکره‌های بازیافته» در این سالن نمایشی به صحنه می‌رود که برگرفته از اشکال کشف شده بر سفال‌های باستانی در مناطق مختلف کشور است. همچنین نمایش «اگر نرفته بودی» از صادقی هم اثری است که در آن به مضمون جنگ و عشق انسان‌ها به یکدیگر پرداخته می‌شود.


ساعت 19:45 هم نمایش «با پرهای نرم بر ماه پیشانی‌ات تاج نوزادی می‌بافد» مریم معینی در سالن سایه اجرا می‌شود. این اثر نوشته نسیم احمدپور برگرفته از منطق‌الطیر عطار نیشابوری است که در قالب نمایش عروسکی بزرگسال به صحنه می‌رود.
سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز پذیرای نمایش «بهار و آدم‌برفی» به کارگردانی ناصح کامگاری است که ساعت ۲۰ اجرا می‌شود. این نمایش نیز که اثری اجتماعی است با حضور بازیگرانی چون شمسی فضل‌الهی، فقیهه سلطانی و کوروش سلیمانی اجرا می‌شود.
در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر هم نمایش «دیوار» به کارگردانی فرهاد شریفی و با حضور رویا افشار و حمیدرضا نعیمی اجرا می‌شود. این نمایش که نوشته شهرامی کرمی است ساعت 18:30 به صحنه می‌رود.
اما این روزها کافه تریای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و کافه تریای سالن چهارسو نیز میزبان اجراهای محیطی تئاتر هستند که با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شده‌اند. نمایش «صد سال پیش از تنهایی ما» به کارگردانی حسن جودکی و با حضور سیامک صفری ساعت ۱۸ در کافه تریای اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود.
همچنین نمایش «افسانه ببر» به کارگردانی هادی عامل و با حضور هدایت هاشمی نیز ساعت 16:30 در کافه تریای چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.
سالن اصلی تالار مولوی هم این روزها پذیرای نمایش «ویتسک، داستان ناتمام» به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر است که با حضور بازیگرانی چون جعفر والی و برخی هنرمندان جوان تئاتر ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.