مجموعه‌ شعر تازه‌ سیدعلی صالحی منتشر شد

به گزارش ایسنا مجموعه‌ شعر «زیارت‌نامه‌ مرغ سحر و هم‌خوانی دختران خردادماه» با مقدمه‌ای به نام «دویدن در خواب رنگین‌کمان» در ۷۰ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰۰۰ تومان از سوی نشر چشمه به چاپ رسیده است.

از شعر‌های این مجموعه که بیشترشان به سال ۸۸ متعلق هستند، به «بی‌بازگشت»، «بام‌ها، کوچه‌، کلمات»، «از داستان کدام قرار؟!»، «که منتهات منم»، «من زنده‌ام هنوز»، «حدس بزن؟»،‌ «ظهر، زائران هزاره‌ باران»، «قصه‌ آخر شب»، «زنده‌باد امید» و «نیزه و گل‌ سرخ» می‌توان اشاره کرد.

سیدعلی صالحی در بخشی از مقدمه‌ این کتاب که به روایت کودکی‌اش در زادگاهش، قریه‌ مرغاب، می‌پردازد، آورده است: «... من شش‌ساله بودم. پدرم هرچه داشت، فروخت. جهت مداوا و فرار از مرگ، برای همیشه راهی شهر شدیم: مسجدسلیمان! امروز بعد از پنج دهه که از آن روزگار بهشت‌زده می‌گذرد، فکر می‌کنم می‌توانم آن آواهای غریب را روشن و کلمه به کلمه بشنوم.

آوازهای رنگین‌کمان؛ همین چیزی که به آن «شعر» می‌گوییم. «انیس آخر همین هفته می‌آید»، «ما نباید بمیریم، رویاها بی‌مادر می‌شوند»، «از آوازهای کولیان اهوازی»، «منظومه‌ها»، «لیالی‌ها»، «عاشق شدن در دی‌ماه، مردن به وقت شهریور»، «دیر آمدی ری‌را»، «نامه‌ها»، «چیدن محبوبه‌های شب»، «دعای زنی در راه، که تنها می‌رفت»، «یوماآنادا» و «قمری غمخوار در شامگاه خزانی» از دیگر مجموعه‌های شعر منتشرشده‌ سیدعلی صالحی هستند.